Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-09-05

Pepp och sköna människor

Hej!

Nu är det väl dags för tävling strax då. Igår var jag ut och kollade banan, rullade ur bilåkarbenen och väckte dom samtidigt inför dagens utmaning. Körde ett ovanligt långt väckningspass faktiskt och fick ihop 58 kilometer på typ 2:25. I princip ett vanligt långlopp alltså. Återstår väl bara att se vad det gör med dagens ben. Hade planerat att köra ett par timmar ungefär och nu blev det lite längre, gör inte så mycket. Det blev lite sent vilket kanske inte var helt optimalt, i övrigt så kändes allt bra. 

När jag hade stannat till och tog en bild till bloggen så kom en man på sin EU-moped. Visade sig vara en riktig kämpe som faktiskt hade åkt runt hela banan på sin moped. Några ställen hade han fått bära moppen förbi några svårigheter och han var imponerad över oss som cyklar runt så snabbt. Jag sa att jag var imponerad av honom som tagit sig runt med den där moppen. Kan dom ha 10-12" hjul och så slicks på det. Lär ju inte vara någon höjdare i skogen... Han ska ut och kika på tre ställen idag och ser jag honom så lär jag heja. 
Älskar dom där spontana mötena man kan få om man bara stannar upp lite. Träffade ju en man på väckningspasset inför Cykelvasan också som hade mycket intressant att berätta. 

När jag cyklat klart så hämtade jag nummerlapparna och åkte till hotellet. Duschade, rakade ben och ansikte innan jag gick ner till kvällsbuffén. Satte mig bredvid landslagsåkarna Christofer Stevenson och Johan Landström och kort därefter kom rumskamrat Jonatan Steen och gjorde oss sällskap. 

Nu är det dags för frukost och sedan 10 mil skitig cykeltävling. Banan var inte ens torr igår och nu har det regnat hela natten...

Här kommer några bilder från gårdagens väckningspass:
Det blev ganska många bilder, men jag var så inspirerad och mobilen är ju så snabb och lätt att fota med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar