Hej cykelvänner!
Inget blogginlägg igår, förstår att ni haft det tufft?! Kände att jag inte hade något vettigt att skriva om och här brukar det ju bara publiceras inlägg med hög kvalité och intressant innehåll. Eller nåt.
Igår besökte jag Sportso.. Bike Town. Butiken bytte namn från och med 1:a september. Alltså igår. Där köpte jag nya däck och det blev i vanlig ordning Continental Race King RS 2.2". Dom däcken stansade jag på kvällen utan större besvär. Alltså, jag fick dom på fälgarna utan större besvär. Nu återstår det bara att dom ska bli täta också.
Senare på kvällen så körde jag fem stycken kontrollerade åttatvåor på testcykeln. Alltså åtta minuter intensivt arbete följt av två minuters vila. Gånger fem. Mitt rekord är 341,6 snittwatt från i våras och igår satt jag och myste mig igenom intervallerna på 332 watt. Det gamla rekordet löd på 330 från april 2014. Näst bästa passet med åttatvåor alltså och det kontrollerat. Än finns det hopp.
Har du nån erfarenhet av RS Supersonic? Tänkte om du har koll på Skillnaden mellan RK RS och RK Supersonic. Mina Supersonic är lynniga som fan! De tappar ut vätska som bara den! 3km från mål i cykelvasan så var all vätska slut..... (som ex.). Osäker om de ens går få tät.
SvaraRaderaHar inte kört Supersonic sedan typ millennieskiftet tror jag. :)
RaderaKör du Race King hela tiden. Jag tycker dom är fina på grusväg (såklart) och när skogen är torr. Dag efter regn sämre. Tycker sidogreppet är svagt och diagonalt över rötter lika illa.
SvaraRaderaJag kör dom jämt och alltid. Blöta rötter som "ligger fel" blir ju svåra oavsett däck och kräver ju mer tekniskt kunnande av cyklisten. Det täta mönstret gör ju att däcken rullar väldigt lätt, största svagheten är väl att dom kletar igen snabbt om det är lerigt.
Radera