Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-09-10

Bra tömningspass

Tjäna, cykelvänner!

Idag skulle jag köra tömningspass och då jag ville göra det i dagsljus så hade jag begränsat med tid för att köra passet på. Normalt sett så kör jag gärna 3-4 timmar med en del fartökningar i för att bli tom i kroppen. Startade passet med Skuggarvstempot på 30.08, en bra tid och det var nästan helt vindstilla idag. Lite surt att missa sub30, men det kvittade. Rullade ner till Lugnet och körde Sjulsarvsbacken en gång och sedan Högbobacken två gånger. Totalt hade jag då ca: 42 minuter högintensivt i benen och avslutade passet med att åka runt Varpan och köra fem trettiosekunders spurter.
Bra slut i både ben och huvud när jag kom hem efter 1:41. Tog en recovery och 100 g godis direkt vid hemkomst men höll väl på att svimma varje gång jag ställde mig under resten av eftermiddagen.

Jag tömde ju kolhydratdepåerna rätt bra i natt också, så jag hoppas att det här räcker långt. Klockan rekommenderade 48 timmars återhämtning efter nattens pass, så den hade synpunkter på återhämtningskontrollen idag. Men nu har jag bara 40 timmar kvar att återhämta mig på och med vilodag imorgon så ser det ju lovande ut.

Morgondagens vilodag får gå åt till att försöka få ihop en körbar MTB, har hört att det kan vara bra när man ska köra SM?!

Proffssulor.

I början av passet.

I slutet av passet.

Hemma! Typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar