Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-09-03

Cykeln ska också vara redo för race


Hej Cykelvänner!

I kväll så rullade jag en sväng runt här i området med cykeln. Kollade så att allt fungerade och lät tätningsvätskan och däcken få jobba in sig lite. Det har knappt läckt någon luft under dagen trots att jag aldrig hade cyklat med hjulen sedan jag stansade dom och det kändes ju onekligen rätt bra.

När jag hade rullat runt lite så tvättade jag cykeln också, så nu är den ren och redo för race. När jag tvättade hojen så upptäckte jag att bakväxeln faktiskt satt riktigt löst. Det är inte bara för att cykeln ska bli ren som den bör tvättas ofta, man märker ofta defekter och annat i tid om man går igenom den med jämna mellanrum.
Nu sitter jag i cykelrummet och ska putsa det sista innan den är redo för morgondagens långa resa. 54 mil i bil blir ju skoj... Ska försöka komma iväg i bra tid så jag hinner köra på banan i lugn och ro när jag kommit fram. Inge kul med fyrtiotusenmiljarder timmar i bil och stress dagen innan tävling. Så jag siktar på att nöja mig med en trivsam tur i fyrtiotusenmiljarder timmar följt av en trivsam tur på cykeln.

Saker som är kvar att fixa inför helgens lopp:
- Packa allt jag ska ha med mig.
- Bestämma vilken del (och hur mycket) av banan som jag bör cykla imorgon.
- Ordna ett boende.
- Hitta någon som kan langa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar