Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-09-29

I helgen är det dags för årets sista MTB-race


Målgång 2013. Då blev jag tvåa i Hackmora MTB Uphill.

Ja, i helgen är det dags för Hackmora-helgen. MTB-tävling på lördagen och löptävling på söndagen, med backen upp till Hackmorkull som gemensam nämnare. MTB-cyklisterna kör en 5 kilometer lång slinga innan man tar sig ann klättringen. Löparna rusar direkt in i den 2.9 kilometer långa backen. Starten är på 203 meters höjd och målet är på 406 meter över havsnivå.

Det blir fjärde upplagan av Hackmora MTB-uphill och min andra start nu på lördag. Anmälan på plats och det kostar bara 120:- för vuxna i tävlingsklass och 100:- för ungdomar och motionärer.

Löpartävlingen Hackmora Bergslopp firar 24 år och det har jag faktiskt tagit mig igenom två gånger. Är ju ingen löpare, men eftersom det är nästan bara uppför så funkar det bra ändå. Pulsen i taket direkt och så håller man den där till man krälar över mållinjen på toppen.

Jag hoppas att ni kommer till Sågmyra och kör, det blir kul! Sågmyra ligger ungefär 2½ mil nordväst om Falun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar