Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-09-30

Tränat x2

Jag tränade i natt. Körde tvåor på 400 watt. Totalt blev det fem stycken tvåminutare och det var precis så som jag hade tänkt mig passet. Det blev dock inga bilder, men ni har sett bilder på testcykeln i min källare förr.

Somnade skitsent (eller tidigt, beroende på hur man ser på det) och vaknade tidigt i morse eftersom Frida var morgonpigg. Så det blev bara några enstaka sömntimmar. Tyckte att det kändes i eftermiddags när jag körde. Det gick liksom ganska fort och så, men kändes segt och slitsamt.

Jag hade lite begränsat med tid och tiden trodde jag skulle räcka till att cykla till Hackmora, köra banan för Hackmora MTB-Uphill och tillbaka. Det stämde ganska så bra det faktiskt och jag kom hem med någon minuts marginal.

I Hackmora så körde jag en intervall i backen. Hade 13:35 på Strava sedan tävlingen där 2013. Då var det regn och kallt. Idag kom jag upp på 12:42, bara 16 sekunder från KOM. Men då ska ni också veta att min klocka stannade på 11:40. Dock så autopausade den när min kedja hoppade och snurrade runt vevarmen så jag fick stå där och kämpa för att först få loss den och sedan lägga den på ett drev igen. Är det inte det ena, så är det det andra. Nåväl, skönt att det inte gick skitsakta i alla fall. Jag trodde det skulle ta typ en kvart upp.
Banrekordet på löpartävlingen ligger på 11:50 och då har dom 200 meter löpning fram till själva backen också. Så rekordet i löpning är alltså snabbare än rekordet att cykla upp. Än så länge. Lite sjukt, men då förstår ni kanske också att backen är tuff. Emil Lindgren vann premiären av Hackmora MTB-Uphill och hans tid finns inte på Strava, den borde väl kanske vara den bästa?!

Sportade mina nya Oakley Radar EV Path från Loveyewear för första gången idag.

Stannade till i Lustebo för att ta en bild och då kom en cyklist trampandes. Tajming!

Banvallen vid sjön Gopen.

Nu är jag skittrött och ska gå och lägga mig. Ni missade väl inte min film från Västgötaloppet förresten? Om ni gjorde det så går den i repris här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar