Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-09-20

Blogginlägg

Sista bilden från enduro-cyklingen i torsdags, jag lovar!

Hej Cykelvänner!

Vilodag och inget bloggat. Dåligt av mig. Ja, att jag inte bloggat alltså. Men jag brukar ju mest skriva om mina pass i bloggen och när jag inte cyklar så faller det sig inte riktigt lika naturligt längre. Förr bloggade jag ju många gånger per dag, det var väl tider det?! Nu blir det ett eller på sig höjd två gånger om dagen. Vissa dagar inget.

Men... Jag kan väl konstatera att VM är igång med uppvisningsgrenen lagtempo för proffslag. Är inte speciellt intresserad av just denna tävling, så jag har ägnat den noll intresse idag. Den känns liksom så krystad. Det ska bli desto mer spännande att värma upp med tempoloppen och sedan få njuta av linjeloppen senare i veckan.

Säsongen går ju verkligen mot sitt slut nu. I helgen har säsongens två sista nationella landsvägstävlingar körts i Sista Chansen och Anundsloppet. Jonas Ahlstrand vann båda två.
Själv så har jag två MTB-tävlingar kvar på säsongen så jag håller ångan uppe. Jag är ju mycket för att fokusera på det jag har framför mig här och nu, så jag har slagit det mesta av 2016-tankarna åt sidan och försöker hålla fokus på 2015 och att avsluta bra. Lite svårt är det ju ändå eftersom jag måste tänka framåt bland annat när det gäller material som jag vill ha nästa år. Tänker mig att ha några fler sponsorer till nästa säsong faktiskt, har ju annars hållit den listan ganska kort. Det ska bli intressant att se hur det här slutar. För jag har bestämt mig för att tävla även nästa år. Som sagt, inte helt lätt att hålla fokus 2015, men jag gör gå gott jag kan.

Idag har sonen haft innebandy, ena dottern fotboll, stora tjejen dans och test av ny dansdräkt. Så jag har väl mest agerat chaufför och åskådare idag. Passade på att handla under fotbollsträningen eftersom den sker bredvid en mataffär.
Under innebandyträningen, som varade i 1½ timme så påbörjade jag faktiskt två dokument inför 2016. Det ena var saker som jag ska tänka på med träningen/cyklingen från att denna säsong tar slut till -och in i- nästa säsong. Det finns en del saker som jag vill göra annorlunda jämfört med hur jag gjort inför och under denna säsong. Plus att jag har kommit på några grejer under innevarande säsong som jag vill ta med mig och bygga vidare på inför nästa säsong. Eller bara påbörja nya grejer. Så för att inte glömma dessa saker så skriver jag ner det och schemalägger det. Det är ju annars lätt att man bara kör på med sin grej och lätt missar detaljer, eller tänker fel i stridens hetta. Så nu ska jag vara så himla duktig och strukturerad att inget kan gå fel. Blir nog kanon det här.
Det andra dokumentet ber jag att få återkomma till senare.

Nu lär jag ta tag i livet igen, vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar