Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-09-08

Ny dag, nya möjligheter och en nygammal cykel?

Häj, cykelvänner!

Idag kanske jag bygger ihop min gamla cross igen. Borde ha delar hemma för att få ihop en komplett cykel. Möjligtvis att den behöver lite fräschare drivlina, om den ens har någon... Vi får se om jag får tid till det idag. Det körs ju Onsdags-VM här i Falun och det är lite lockande att vara med, men då ska det ju helst vara med en cross också. Tyvärr kan jag inte vara med imorgon, men det kommer ju fler onsdagar och att ha cykelbara cyklar är ju aldrig fel.

Apropå cykelbara cyklar så lyckades jag igår få till mitt MTB-vevparti så att det sitter rätt och riktigt igen efter vevarmslossningen på Bockstensturen. Cykeln tog en del stryk under den där 10 mil långa lercyklingen, men nu är den nog redo för Långlopps-SM skulle jag tro. Ska bara försöka få tid till att cykla på den också, idag ser det ut att bli testcykel då Ronya jobbar.


Plötsligt så har Tom Dumoulin seglat upp som mångas favorit till att vinna hela Vueltan, även hos Unibet. Det vore ju ett sensationellt bra resultat för Tom om det skulle gå vägen och mycket talar ju för att han åtminstone återtar ledningen efter morgondagens tempolopp. Man får dock inte glömma att tre tuffa etapper väntar efter tempoloppet innan man ska dricka champagne i Madrid. Sättet han kämpar på tillsammans med Vacchis insiktsfulla beskrivningar av hans slit gör ju att man inte kan låta bli att heja lite på Tom. Dessutom kul med lite nya namn i toppen på dom stora etapploppen. Det behövs.

MTB-världsmästaren Nino Schurter la igår upp en bild från Joakim Rissveds, Jennys bror. Han är en duktig fotograf, Joakim.
Ett foto publicerat av Nino Schurter (@nschurter)
Frida och jag just nu. Nu blir det lite lek här hemma, vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar