Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-11-13

Fix-dag igår och idag kan jag kvala till VM!


Hej och god morgon!

Hade en skön dag här hemma igår där jag bland annat tvättade mina tre utecyklar. Jag har några "civila" cyklar också men det här är tränings- och tävlingsredskapen. Jag har faktiskt tre cyklar för min inomhusträning också, det kanske är mer ovanligt. Skönt att ha utecyklarna rena och mer eller mindre redo för nästa tur. Crossen behöver dock en växelvajer och lite ekerspänning.

Hitte-kaninen Ture och vår första kanin Kiwi umgås tätt nuförtiden och fick en smaskig brunch igår efter att jag hade bloggat. 

Var iväg och handlade. Hade skrivit upp tre saker på listan och kom hem typ 750:- fattigare. Hittade lite annat också kan vi väl säga. Bland annat vörtbröd med russin, men jag köpte faktiskt bara en limpa.

Förutom att handla och tvätta cyklar så städade jag också här hemma. Skönt att bara fixa och dona lite. 


Det blev ingen egen träning men jag kollade på andra som cyklade och som dom cyklade! Inte mindre än fyra svenskor kvalade till VM vilket betyder att vi kommer att få en stor och slagkraftig trupp till VM. Utöver dessa så hade vi Sonia vidare också, tävlandes för Polen. I Movistar så hade vi tre åkare vidare till VM.

Det var intressant att se tävlingarna eftersom jag faktiskt ska göra exakt det där i eftermiddag. Köra VM-kval och köra mot många av världens bästa på e-cycling. Totalt är det 125 cyklister som är kvalificerade att köra VM-kvalet och i det startfältet så är 11:a av oss svenskar.
Jag kommer att sända mitt lopp på min YouTube-kanal med start på tävlingarna 15:00 här nedan. VM-kvalet körs med tre tävlingar efter varandra där totalt 14 platser finns för oss herrar i Europa och Afrika att köra om. Lite kort om vad som gäller:

Lopp 1 (linjelopp med start- och målbacke på 4+ minuter):
1:an kvalar till VM
2:an till 51:an går vidare till lopp 2

Lopp 2 (kort lopp med riktigt lång backe (5,7km) på slutet):
1:an kvalar till VM
2:an till 26:an går vidare till lopp 3

Lopp 3 (spurt-tävling):
Först ett mastervarv och därefter spurt på spurtpriset varje varv där vinnaren i varje spurt kvalar till VM. Totalt 12 VM-platser delas ut i detta lopp. 

Zwift kommer också att sända tävlingen och deras sändning hittar ni här: https://www.youtube.com/c/Zwiftstr/eams 
 
 
Hade lite tid igår även för samarbetsadministration och klippte ihop en kort Reel också. Skönt att ha lite bollar i rullning.
Tack för att du läste, kika gärna in på min live stream klockan tre idag. Hur det än går så kommer ni få se mig lida, det kan jag lova dig. Om du vill så hörs vi här imorgon igen, hoj! 


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

2 kommentarer:

  1. Hej, ser att Siroko verkar prisvärda. Hur är deras Bibs i storlek? Mvh Urban

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag skulle säga att dom är som andra märken. Jag kör small/medium på kortbent och large på långbenta.

      Radera