Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-11-18

Jag ska köra för Movistar! Första snön! Säljer hjul!


Hej och god morgon på dig!

Här har ni en kille som ska köra för ett spanskt proffslag i kväll. Jag har nämligen blivit uttagen till att få köra med Movistar i kvällens Zwift Grand Prix. Det har varit en lång väg upp sedan jag fick Covid i augusti, men nu är jag nästan tillbaka igen. Visst, det kan alltid bli lite bättre men nu är jag med i matchen igen. Zwift testar nya tävlingsupplägg i denna Zwift Grand Prix och i kväll är det inget undantag. Points Eliminiation Reverse heter det och det innebär att det är ett antal spurtpriser längs vägen och om man tar poäng på något spurtpris så får man dom poängen men utesluts också från fortsatt tävlande. Det är också ett stegrande antal poäng så man har bättre chans till större poäng mot slutet av tävlingen. Första spurtpriset till exempel, där får en cyklist ett poäng och får sedan inte köra mer. I andra spurtpriset får två cyklister poäng och sådär fortsätter det till målgången där sex åkare får poäng. Taktiken i stort blir alltså; ska jag sikta på att säkra någon poäng, eller sikta stort mot slutet? Det mesta man kan få är 6 poäng. Å andra sidan så blir ju oddsen bättre att lyckas ju färre åkare som är kvar och ju fler poängplatser man kan köra om. 

Tävlingen idag kommer att sändas på Zwifts YouTube-kanal, så kika gärna in vid åtta i kväll och se om du ser mig och övriga gänget: 



Här har jag en video där jag berättade om att jag blev med i Movistar:


Det är en väldigt intensiv vecka för mig denna vecka. Det är nog bara i onsdags som jag bara hade jobb på schemat. Idag blir det jobb, Fridas innebandy, lite handling och Zwift Grand Prix. Igår så hade jag jobb, Fridas rymdshow på skolan och på kvällen så körde jag Elite PRO Series med Movistar samt hade styrelsemöte med Svenska Cykelspelen. Samtidigt. Jag satt alltså på min Neo Bike och hade mötet. 

Valde att inte ta i så mycket utan mest bara deltog. Det var Movistar som hade bjudit in oss och då vill man ju ställa upp. Men jag ville kunna fokusera på mötet så det fick bli "lagom". 4,0 w/kg slutade det ändå på. 
Ingen bild från mötet som skedde på Teams i min mobil. Tänk ändå, så smidigt det går att jobba nuförtiden. 

En annan anledning till att jag inte maxade igår kväll var för att jag körde Le Peloton igår morse. Så jag hade redan fått min finträning. Det bästa var kanske att första snön hade kommit och att det snöade under passet. Jag hade inte toppenben men ändå toppenskoj. 





Så avslutningsvis så ska jag nu sälja mina snabbhjul till min MTB. Passa på att köpa lätta och supersnabba hjul. Mycket mer snabbhet för pengarna är svårt att hitta. 
Säljer mina 9TH Wave Ninefold Bourne 29-hjul!
Använda ett år. Med fälgband och ventiler så vägde mitt par in på 1224 gram.

Fälgvikt: 315 gram
Fälghöjd: 24 mm
Bredd: 24,5 mm inner och 30,5 mm ytter
Nav: DT Swiss 180 med keramiska lager
Ekrar: DT Swiss Revolution
Ord pris: 18990:-
Mitt pris: 9000:-


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar