Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-11-23

Jäkligt rent kakel i badrummet efter gårdagens race!


Hej och god morgon på dig!

Jag har varit sliten några dagar nu men har ändå känt att det gått åt rätt håll med det här internet-cyklandet. Poänglopp igår och sex spurtpriser och en målgång att skrapa ihop poängen på. Hade en tredjeplats och en 9:e plats för snabbaste tid på spurtsegmentet några varv in i loppet. På näst sista varvet så lät jag bli att spurta för att det var fyra åkare framför så i bästa fall skulle jag kunna spurta till mig en femteplats. All-in på slutrundan istället och skönt att bara spurta lite grann på spurtpriset. Det krävs rätt mycket ändå bara för att åka med i en spurt. Så när vi nästan är vid varvningen ut på sista varvet så stängs Zwift plötsligt ner. Zwift och Google Chrome bara avslutas. OBS Studio som jag har för att streama är fortfarande igång men övrigt stängdes ner. Så himla surt. 

Med 250 mg koffein i blodomloppet och ett avbrutet race så blev det till att skrubba rent kaklet i badrummet där på kvällen, så nu är åtminstone det skinande rent! Vi har väl alla våra sätt att hantera motgångar på. 

Min motgång var tack och lov inte avgörande för resultatet igår utan grabbarna körde till sig en tredjeplats. Delad andra-tredjeplats i totalen nu men vi halkade efter Cryo-Gen i totalen. Cryo-Gen leder nu med fyra poäng efter att hälften av dom sex racen är körda. 

Nu ska vi se till att vinna lite under avslutande delen så kan vi kanske nå en totalseger igen... 

Inga drönar-bilder idag. Flög nämligen ingenting igår men det kommer väl mer längre fram i veckan. 

Vill passa på att tipsa om min affiliate-länk till Siroko där du just nu med hjälp av länken får 55-65% rabatt på vintertights och 50-60% rabatt på vintercykeljackor. Du hittar också 70% på vanliga cykelbyxor och deras glasögon. Så in och shoppa här: https://srko.co/henrikoijer

Köper du idag så har du det innan helgen också, alltid supersnabb leverans när jag klickar hem något därifrån. Brukar få en avisering dagen efter om att jag kan hämta grejerna, förutsatt att jag beställt på morgonen/förmiddagen. Köper du för mer än 977:- så är det gratis frakt också! 


Idag så ska jag ha en så himla välförtjänt vilodag. Det har kroppen längtat efter ett tag nu. Imorgon siktar jag på att köra Le Peloton, fredag och lördag vet jag faktiskt inte och på söndag är det race-dags igen. Förhoppningsvis med en lite fräschare känsla då. Möte angående Svenska Cykelspelen idag också.


Ha det gott så hörs vi här imorgon igen, hoj!

Förresten, vill ni kolla min stream från igår fram till avbrottet så kikar ni här nedan: 

4 kommentarer:

  1. Snopet med teknikstrul, men bra att kaklet blev rent. Har du varit med om något liknande tidigare?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske läge att köra Zwift-racet på en separat maskin utan andra appar igång?

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Olika former av teknikproblem har ju skett förut. Tack och lov inte så ofta och kanske inte att det skett på det här viset tidigare.

    En separat maskin skulle såklart hjälpa och det går givetvis att köpa sig lösningar men det blir en kostnadsfråga då istället. 😅

    SvaraRadera