Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-11-11

Le Peloton och lågkadensträning (växelvajern gick av...)!

Hej och god morgon på dig!

Uppe tidigt igår och uppe nästan lika tidigt idag igen. Ska pendla till jobbet idag igen och denna gång med sällskap av Frej. Ska vara hos honom 06:30 för gemensam cykling mot Borlänge. Det blir kul!

Igår var jag uppe tidigt för att köra Le Peloton. Körde med gott självförtroende och starka ben igår, vilken skön känsla ändå. Inget "jag har ont i ryggen" eller "jag är inte bra än efter att jag hade covid" utan mer "nu har jag tränat bra och jag är stark" i tankarna. Så ska det vara. 

Sju cyklister blev vi igår som begav oss ut i november-mörkret.

Cyklingen med Le Peloton-gänget gick superbra och därefter så cyklade jag vidare till jobbet. Fick ihop dryga två timmar och fem och en halv mil innan jobbet. Bara en sådan sak är värt en klapp på den egna axeln. Det var inget regn eller så men det hade regnat tidigare och den här tiden på året så torkar det knappt upp så det var lite blött och skitigt på sina ställen.

Prickiga ben måste väl ändå vara ett väldigt tydligt tecken på att man haft roligt? 

På väg hem sedan så gick min växelvajer av efter ungefär sex minuters cyklande. Vilket gjorde att jag fick cykla hem på tyngsta växeln i 52 minuter. Det blev alltså lågkadensträning och om jag inom kort får ont i mina knän så vet jag varför. Backen upp till Falukrossen kändes... Det gick hur som helst bra ändå att ta mig hem, hade faktiskt en snitthastighet på nästan 28 km/h. 

Idag blir det alltså cykling till jobbet. Får sedan skjuts hem av Linda och så kanske det blir AW Party by SZR klockan 17:30 innan vi tar helg. Inga möten (på fritiden) idag men igår hade vi ett som rörde världscupen i XCE.

Tack för att du tog dig tid att läsa, kommentera gärna men oavsett om du kommenterar eller ej så önskar jag dig en riktigt skön fredag. Vi hörs imorgon igen, hoj! 



Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar