2022-11-25

Fy fasen så skoj!

Hej och god morgon på dig!

Ja, det där med Le Peloton är ju riktigt skoj alltså. Igår så kändes det ganska bra i benen också vilket givetvis bidrog till en positiv känsla. På första sträckan så tog jag en riktigt lång förning följt av det mest tekniska partiet. Där gick jag in som trea och körde på en rejäl sten så det sjöng i fälgarna. Jag var då så säker på att jag hade fått punktering att jag till och med slog av på farten. Det höll dock ihop så jag fick gasa på igen ut på vägarna där jag kunde gå ikapp de två framför. Kände mig sedan stark till avslutningen också. Topp notch!

På andra fartsträckan så vet alla ungefär sin plats för dagen så den brukar kunna bli lite mer avvaktande. Gårdagen var nog den lugnaste i backen som jag kört tror jag. Tills en cyklist attackerade precis innan krönet. En till hängde på och när jag fick lucka att ta mig fram så pep jag också iväg. Studsande i och runt vattenpölarna så försökte jag ansluta. Genom tvära kurvor utan att kunna bromsa nästan och vidare ut på grusvägarna. Där kom jag i fatt. Men den fartökningen kostade och jag fick släppa iväg de två som jag hade lyckats köra ikapp. Blev dessutom ikappkörd till sista backen upp mot Falukrossen (som ni ser på bilden ovan).

På tredjesträckan så var en av cyklisterna och jag bara med en bit innan vi svängde av och trampade mot våra jobb i Borlänge.

Det var inte bara en positiv känsla när batteriindikatorn lyste rött när jag tände lampan och skulle iväg på morgonen. Men det fick bära eller brista på en svag ljusstyrka.

Vi blev sju cyklister igår och batteriet höll hela vägen till jobbet!

Gårdagens morgonpass, på eftermiddagen så cyklade jag även hem sedan. Snittade 23 km/h. Dubbdäck och slask gör inte underverk för snitthastigheten.

Idag blir det också cykling till- och från jobbet. Räknar därmed med att kunna få ihop nästan 2,20 i träningstid även denna dag. Det tar sig!

Körde mina Siroko BX Bolzano byxor igår. Helt grymma i det där vädret med lite kyla och slask/vatten. Just nu 55% rabatt med min affiliate-länk: https://srko.co/henrikoijer

Tack för att du läste dagens inlägg. Ha nu en skön fredag och en trevlig helg om vi inte hörs mer innan det är dags. Om du vill, så finns det ett nytt blogginlägg här imorgon. Hoj!

Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER