Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-11-29

Trea på SCF RGT Challenger SM Qualifier #3!

Hej och god morgon på dig!

Sjukt långt namn på en tävling det där, men igår blev jag finfin trea på den. En av dom tre tävlingarna som SCF arrangerar på plattformen RGT för att testa lite inför SM som ska gå på just RGT.
Så här har SCF skrivit om sina RGT Challenger-lopp:
"Dessa lopp kommer att tas i beaktning när grengruppen tar ut cyklister till SM och senare VM. De fem första loppen i SWE Cup kommer också att vara underlag för SM. Detta är inte dom enda kriterier för att bli uttagen till SM och VM. Grengruppen kommer att utse cyklisterna som skall köra SM och VM."  

Eftersom jag nu blivit 7:a, 7:a och 3:a på dessa tre testlopp så är det en klart godkänd RGT-sejour. Nu börjar SWE-Cup på Zwift nästa vecka så då ska jag försöka göra bra ifrån mig också där. Åter att se hur det går och om det blir någon SM-biljett framöver. 

Inför loppet igår så hade jag tänkt att jag skulle pröva en mer offensiv taktik efter att ha mestadels gått med i dom två första deltävlingarna. Två sjundeplatser är okej men hellre sikta högt och försöka på bättre denna gång var ambitionen. När jag värmde upp så kände jag dock att mina 74 minuter på 309 watt i förrgår satt kvar i benen. 

I inledningen så blev jag mestadels bevakande i hopp om att ben och kropp skulle vakna till liv. Starten/varvningen/målgången var i en liten backe och så fanns det även en annan backe ute på varvet som skulle köras två gånger.

I backen så gör jag ett försök tillsammans med favorittippade Norén. Vi får med oss några andra hungriga också och även om vi sträcker ut fältet ordentligt och får några småluckor så spricker det inte riktigt av utan allt återsamlas mer eller mindre efteråt.

I backen vid varvningen sedan så sticker Norén och får med sig Mård. Jag sitter en bit ner och får jaga framåt. I vit tröja nere till höger i bilden ovan. Kommer in på hjul på trean och fyran, känner att dessa gossar täpper inte luckan så jag gör ett försök själv. Blir hängande strax bakom tätduon men majbrasorna tänds i benen och jag tvingas vika ner mig när jag bara är 10-15 meter efter. 

Riktigt surt och det gjorde väldigt ont i benen efter det där försöket kan jag säga. Vi i klungan håller oss ändå ganska nära så när Gustafsson attackerar ikapp duon i ett senare skede så tänker jag att dom tre kan hålla undan till målet. Norén har dock ingenting emot att gå solo så i backen ute på varvet så lämnar han sitt sällskap och kör just solo mot mål. Ett par attacker på slutet och jag drar igång spurten och kämpar mot Tiselius. En tight spurt hela vägen in över mållinjen och vi blir tvåa och trea i loppet. Slagna av urstarke Norén som vinner med knappa 7 sekunder. 

Sändningen från SWECyclings Facebook-sida hittar ni här: https://www.facebook.com/swecycling/videos/532436198746144 och nedan är resultatet:
Jag kan konstatera att jag är den enda cyklisten som är topp-10 som väger under 70 kilo. 

Superkul att ro hem en pallplats i sista RGT Challenger, det tar jag med mig in i dagens lopp som är Zwift Racing League med Team SZ Ymir. 

Idag väntar tre varv med fyra spurtpriser per varv så det ska sprintas 12 gånger plus en gång på mållinjen också. Det kommer att bli väldigt intensivt och vi har en tredjeplats att försöka förbättra. På samma poäng som tvåan Skylab, fyra poäng från ledande Cryo-Gen och bara en poäng före World Elite Zwifters. Ska bli riktigt kul att se hur det här loppet utvecklar sig! 

Jag sänder live och den här tävlingen vill du inte missa. Min sändning startar 18:25 och loppet startar 18:30:



Såg ni förresten att cyklisten från dstny som är en partner till SCF hade Siroko-cykelbyxor på sig i sändningen hos SCF från RGT Challenger igår? Det såg jag, kanske har han köpt dessa via min rabatt-länk? Så jag passar på att tipsa er om den, via min affiliate-länk får ni rabatt även på deras rabatterade priser. Ingen kod eller annat behövs utan bara du klickat dig in via länken så räknas priserna om automatiskt. Det jag vill tipsa om nu är deras vinterjackor. Jag har den blåa och denna modell som finns i sju färger är den varmaste cykeljacka jag haft. Jag kan VARMT rekommendera den.

För att få bästa rabatten så klickar du dig in via denna länk: https://srko.co/henrikoijer Det finns givetvis mycket annat än bara vinterjackor så klicka dig in och klicka hem ett fynd. 

Sådär ja, då rundar vi av inlägget. Dags att åka till jobbet och sedan köra Zwift Racing League alltså. Hoppas att ni hakar på min livestream och skriv gärna något peppande i chatten, det behöver jag! 

Ha det gott så hörs vi här imorgon igen om vi inte ses i sändningen i kväll. Hoj!


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar