Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-11-09

Dagen, gårdagen, fastighetstankar och en bra prestation på Zwift Racing League


Hej och god morgon på dig!

Onsdag idag vilket betyder lagledarmöte för lagkaptenerna i Zwift Racing League. För er som läste måndagens inlägg med veckoplanen så har ni koll på det. Mina två äldre barn, som bor hos sin mamma denna vecka, har aktiviteter idag där dom gärna ser att jag är med. Så det får bli prio barn idag och lagledarmötet, som förvisso är ganska sent idag, får jag ta på det vis som passar. Det är ändå på distans så det ska nog gå bra. 

Jag var på visning av en sommarstuga i söndags, som jag också skrev om i måndags, och jag är med i SMS-informationen för budgivningen och senaste budet är nu 82% högre än vad fastigheten annonserats för. Vilket har gjort att det känns mycket lättare att släppa tanken på den. I det här fallet var det ett lågt pris vilket lockade mig (och bevisligen många fler) för då skulle jag kunna kombinera att ha en sommarstuga, kanske kunna hyra ut den någon natt och sedan sälja med en vinst om något år. Annars så har jag ingen dröm om en sommarstuga här i närheten så jag är inte ute på någon aktiv stugjakt om ni trodde det. Drömmen, som det känns nu, är en fastighet på Mallorca och för att nå dit så har jag en väg att vandra.

Som veckoplanen sa så hade jag också ett samarbetssamtal igår. Med en potentiell samarbetspartner och det kändes väldigt bra. Det är alltid intressant att prata med kunniga och drivna personer. För mig är det viktigaste att ett samarbete _känns_ bra och det är alltid viktigare än att nå "den bästa dealen". Ett samarbete som inte är bra riskerar att bli en energitjuv och den kostnaden kanske inte syns i någon faktura men den känns och finns där ändå. 

Mer av gårdagen är att jag körde Zwift Racing League. Förra omgången av denna säsong vann vi ganska betryggande. Nu kunde jag se redan i startlistan att det skulle bli tuffare denna gång. Som det såg ut igår så är vi fem lag som kommer att kämpa om segern i dom sex deltävlingarna som ska köras. Vi blev fyra i lagtävlingen och det var väldigt nära en tredjeplats. Att det är fler bra lag med denna gång är kul och bjuder in till en bättre racing-upplevelse. För egen del så gick det bra, bättre än vad det gjorde i förra omgångens sex deltävlingar. Dels så har jag fått träna på nu ett tag sedan coviden och även fått en del mängd tillbaka. Mina ryggproblem som jag haft den senaste tiden var mycket mer lindriga igår vilket nog också hjälpte till. Spurterna är inte riktigt där än, men det kommer. Över mållinjen blev jag åtta i en tuff avslutning med bra motstånd, så helt klart ett steg framåt. 

Vill ni se mitt lopp och den spännande racingen så kan ni kika på min live stream här nedan:


Det blir cykling till- och från jobbet idag. Skönt med en lite lugnare dag träningsmässigt och samtidigt få in lite mängdcykling. Tack för att du läste dagens inlägg. Vi hörs här imorgon igen, hoj! 



Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar