Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-11-02

Strukturerad träning - ettor




Hej och god morgon på dig! 

Igår blev det något annat än det gamla vanliga tävlandet. Jag körde nämligen tio stycken ettor. Alltså en minut långa intervaller, gånger tio. Körde dessa med två minuters vila mellan varje och det var jättejobbigt. Tänk att en minut kan vara så lång ändå?! Då ska körde jag enligt den beräknade FTP jag har på Zwift som är 313 watt. Men jag vet samtidigt att min FTP kanske egentligen är 15 watt högre. Så det borde ha kunnat göra ännu ondare. 

Men, jag startar lite "lätt" och så får jag öka kommande pass och när jag kan det så får jag öka antalet intervaller också. Det blir kul! Min ambition för vintern är att komma bort från att bara tävla och att också köra intervaller så som jag gjorde förr om vintrarna. Det har blivit lite bekvämt att bara ta valfri tävling som ligger bra i kalendern och så köra det. Bra för min motivation och jag har lättare att ta mig igenom en tävling än ett intervallpass. Nu har jag dock efter covid-uppehållet märkt att jag tappat en del tryck i buggarna så jag tänkte att det är läge att öva upp det igen.

När jag körde intervallerna igår så fick jag ont fram på smalbenen. Alltså typ benhinnorna. Det är väl en anpassning som ska göras bara. 

En av dom bästa sakerna med att köra strukturerade intervallpass på sin smartbike är dom där snygga puls- och watt-kurvorna man får efteråt. 


Påminner er om veckans vlogg också, på svenska!


Tack för att du läste, på återhörande imorgon igen. Hoj!

Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar