Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-11-03

Höjde mitt VO2max från 67 till 69!


Hej och god morgon på dig!

Torsdag morgon och då är det lite extra tidigt för att Le Peloton stundar med samling 06:00. Så jag ska montera min nya lampa och bege mig alldeles strax. Det är uppehåll, sex grader men lite blött ute vad det verkar. 

Igår så körde jag en tjugominutare på Zwift. Hade tänkt köra två men det fanns inte motivation nog för det så jag fick nöja mig med en igår. Kanske lika bra det om jag ska orka med dagens pass på ett bra vis. Att köra 20 minutersintervaller är dock bra för Garmins beräkning av VO2max så jag höjde det värdet från 67 till 69 igår. Vilket är det högsta sedan jag var sjuk i augusti. Alltid kul med tecken på att saker och ting går åt rätt håll! 

Själva intervallen kändes fysiskt helt okej igår, så jag tror definitivt att det finns mer att hämta inom kort men det är bra att börja någonstans för att hitta nivån såhär i början av vinterträningen. 


Avrundar med kort reel från igår, ha nu en riktigt skön pannkakstorsdag så hörs vi imorgon igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar