Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-05-10

Solkenscykling, spridning på sociala medier och Zwift Racing League!



Hej och god morgon på dig! 

Det blev en tur med Jone igår. Ingen planering inför utan vi skulle bara ses för att cykla. När vi sågs så blev planen upp till två timmar, sedan blev det bestämt att vi kör Rogrundan och plötsligt så fick jag ihop nästan två och en halv timme i solskenet. Första träningspasset i kort-kort även om det blev kallt på slutet. Hade med mig armvärmarna i ryggfickan men tog aldrig på mig dom. Det gick bra ändå! 

Benen var inte helt super och jag var väldigt långlopps-trött igår. Var rätt svullen också och är faktiskt 1.6 kilo lättare idag än vad jag var igår morse. Trots detta så fungerade kroppen ändå bra och det var skönt att ha sällskap en dag då kroppen är trött. Det blir lite lättare att motivera sig och att få ihop bra träning då. 

Jone och jag brukar vara jämna på långloppen som vi kör och vi var väldigt jämna igår också. 

Vi styrde turen över Norlingberg och sedan in på Törnbergs väg. Jag började med att försöka köra fort där men hade svårt att pressa mig och när jag kom fel in i några kurvor så slog jag av, känslan satt inte riktigt där igår. 

Här har vi passerat Rogsjön och Jone berättar hur fint det är att cykla.

Det var verkligen fint igår. Precis vad min trötta kropp behövde. Att få komma ut, känna solen, andas frisk luft och få röra på sig ordentligt. Det borde fler testa på! 

Det är väldigt svårt att cykla runt Rogsjön utan att stanna för att ta någon bild vid denna ikoniska skoterledsbro. Testa själva så får ni se! 

Annars så dammade vi på mest hela tiden. Gillar verkligen mitt blåa kit, det är så skönt att få gräva fram lite sommarkläder ur garderoben igen.

Både Jone och Magnus Darvell kommer från byn Skuggarvet som syns i bakgrunden här. Den har fostrat många konditionsidrottare vilket inte är så konstigt med all natur och den kupering som finns där.

Det blev ett litet filmklipp på Instagram också, kika gärna för en glimt och känsla av gårdagens pass:


Sociala medier är något som jag gillar väldigt mycket, vilket ni säkerligen förstår eftersom ni läser denna blogg. Lite extra kul är det givetvis när något inlägg får lite extra mycket uppmärksamhet och vad det är som ligger bakom det. 
I morse när jag vaknade så hade gårdagens inlägg om mitt blogginlägg (på min Facebook-sida) fått 1331 likes. Nu nästan en halvtimme senare så är det uppe i 1380 likes och har nått ut till 16500+ personer. Något har hamnat rätt i Facebooks algoritmer, för mina tio senaste blogginlägg-inlägg på Facebook-sidan har ett snitt på 27 (tjugosju) likes. 


Det var en himla trevlig tur igår, idag ska det bli Zwift Racing League. Också trevligt men på ett annat vis. Dessutom så ska vi besegra en lång backe som nog tar 16-18 minuter eller något sådant. 
Jag kommer givetvis att behöva alla hejarop jag kan få för att ta mig över det där berget, så kika gärna in på kvällens livestream och skriv något peppande i chatten. Jag läser alla meddelanden! Vi startar klockan åtta i kväll och ni kan följa mitt lopp här: 


Tack för titt'n! På återhörande inom kort igen. Ha det bra, hoj! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar