Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-05-26

Falun fick skid-VM 2027 och jag har kört en tidig morgonrunda!


Hej och god morgon! 

Nu har jag ätit en rejäl andrafrukost eller tidig lunch, beror lite på hur man ser det. I morse ringde klockan nämligen 04:45 så jag har hunnit med en del redan. Det började med Le Peloton klockan 6 och när vi var klara med det så körde jag en egen skarv för att få ihop över tre timmar. 

Peloton gick ganska bra idag. Hade inga bra ben alls igår så jag var lite rädd att det skulle bli supertufft idag men det gick helt klart över förväntan. På sista sträckan så blev det lite för mycket med fartökningarna i slutet på gruset och jag fick finna mig i att släppa iväg dagens två starkaste cyklister. Hamnade istället i en andragrupp där vi fick upp ett bra driv och närmade oss duon. Tyvärr fick jag vika ner mig på slutet. 

Totalt var vi nog sexton cyklister på plats trots friska 6-7 grader på morgonen. Kul att så många vill vara med och gasa! För segmenten hade jag 338, 317 och 305 watt i snitt. Sträckorna var ca: 6, 11 och 21 minuter långa. 

När övriga stannade för fika så tackade jag för mig och rullade vidare. Det blev Gamla Leksandsvägen till Smedsbo-Rexbo-gruset till Sågmyra-Bjursås-Grycksbo och hem. I början så var det givetvis jobbigt efter dom hårda intervallerna som hade satt sig i benen, men efter en stund så blev det lite lättare igen och därefter så gick passet bra. Petade i mig ett par bars och hade en skopa sportdryck i flaskan. 

Jag möte några glada cyklister och så kom solen fram på slutet. Hur fint som helst!

På väg till samlingen, till höger i bild så ser ni Maja på Gettorget.

Samlingen och på väg mot första fartsegmenetet. På första sträckan så delar vi upp oss i grupper då vi kör på cykelbanan.

Efter första fartsträckan.

Efter andra fartsträckan.


 





Bilderna från min runda efter Le Peloton. Hur fint som helst i all sin enkelhet. 


Det var min morgon det. 

Igår blev det också lite cykling. Till- och från jobbet och på väg hem så stannade jag vid Stora Torget där Falun med spänning inväntade tillkännagivandet av arrangörsort för Skid-VM 2027. 


Fin cykling men lite mörka moln i horisonten. Jag klarade mig dock torr till Falun men väl på Stora torget så började det regna.

Det var folk, utställare och food trucks på torget. Samt livesändning och tal på scenen. Lite regn i början men sol på slutet. Falu CK och Borlänge CK hade ett tält där för att marknadsföra Svenska Cykelspelen. I tältet så fanns en testcykel så folk kunde komma och prova på hur många watt man kunde maxa. Där hängde jag tillsammans med Roger och Linda och alla trevliga besökare.

Linda stod också hon på scenen och syntes på storbildsskärmen när hon berättade om Svenska Cykelspelen.

Mot kvällen så fick vi livebilder från när FIS tillkännagav Falun som VM-ort för skid-VM 2027. Stort jubel bland publiken och det känns lite extra fint att vara Falubo just nu. 

Förresten så kan ni höra av er om ni vill hyra en villa under VM-veckan..


Ha det gott så hörs vi snart igen, hoj! 

Cykelkläderna jag använder har jag i samarbete med Siroko och genom att besöka denna affiliate-länk så får ni 10% på alla deras produkter: https://srko.co/henrikoijer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar