Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-05-16

En fullmatad cykelsöndag!


Hej och god morgon på dig!

Ny vecka, nya möjligheter och äntligen måndag. 

Igår kväll var jag ute på en fin tur. Bilden ovan är från den rundan och jag skulle vilja påstå att det är en riktig bra MTB-runda. Den är 28 km lång och tog mig 1:12. Den innehåller Norlingberg, Miss Understanding, Törnbergs väg, Rogskramlet, stigen på bilden ovan samt lite annat smått och gott. Lite av en guldkornsrunda där man kan lägga in intervaller eller göra som jag och köra på STRAVA-segment. Jag kom hem med ett KOM, en andraplats och ett PB. 





Fint var det och det var precis vad jag behövde. Känslan i kroppen var inte bra men huvudet fick sitt och det viktiga igår var att få passet gjort. Att känna också att det finns bra grundfart utan sprätt var också bra. Med lite pigga ben och sprättighet kan det gå ännu fortare. 


Om vi spolar tillbaka bandet så spenderade vi förmiddagen på Lugnet tillsammans med Anton Olstam och Joel Burman för att filma lite till världscupen i XCE i samband med Svenska Cykelspelen. Det kan mycket väl vara någon av dessa grabbar som står överst på pallen då så det vill ni komma till Lugnet i Falun för att bevittna. På slutet så filmade vi ett par starter där jag var med. Det är lite skillnad i tryck. Killarna har runt 1800 och 2200 i maxwatt och själv är jag en hyfsad långloppscyklist så jag var givetvis helt chanslös. 



Vi fick lite fincykling i samband med det och det är superfint på Lugnet nu, bara att sticka ut och njuta av naturen. 


Efter cyklingen på Lugnet så fick vi se Jenny Rissveds cykla hem ännu en pallplats i världscupen. Hur grym är hon inte?! Sara Öberg gjorde också en bra världscup och blev 54a. Linn Gustafsson tvingades dock att bryta. 
Glädjande också att vi fick med oss fina resultat från dom yngre klasserna där Leo Leonula blev sjua i juniorklassen, Tilda Hylén blev tia i U23 och Oscar Lind blev 11 i herrarnas U23. 

Vi hann också med att se på Girot så det blev en lagom dos med cykling igår. Så som en söndag ska se ut helt enkelt. 

Planen för denna vecka är:
Måndag: vila
Tisdag: Zwift Racing League
Onsdag: cykla snabbt
Torsdag: Le Peloton
Fredag: vila
Lördag: väckningspass
Söndag: Lida Loop

Ha det nu riktigt fint så hörs vi snart igen. Lämna gärna en kommentar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar