Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-05-09

Jenny Rissveds tvåa i världscupen!

Hej och god morgon! 

Jenny, som inte körde den första deltävlingen av världscupen, kom till start i Albstadt igår och som hon gjorde det. Jenny var den enda som kunde hänga med Rebecca McConnell i det höga tempot från start. Rebecca, som efter många års tävlande i världseliten tog sin första världscupseger vid säsongens första deltävling i Brasilien, hade en till seger i sikte. Jenny slet sig med, gick också upp i ledning ett tag men Rebecca hade mer att ge och hon körde också hem en andra världscupsseger i gårdagens lopp. Jenny stod dock för en riktigt fin insats och blev tvåa! 

Linn Gustafsson noterades för en 49:e plats och Sara Öberg blev 65:a av dom 79 damerna som noterades i resultatlistan. 



Förutom att kolla på damernas XCO-lopp så hade jag som mål att fixa i ordning lite cykelfynd som jag köpt på mig den senaste tiden. 

Jag började dock med min tävlingshoj som fick sig en genomgång efter gårdagens långlopp och nu är cykeln redo för nästa tävling om ett par veckor. 

Sedan var det dags att tag i detta...

Den ena cykeln hade en ram som var av. Men den får istället fungera som reservdelscykel. 

Sadeln från reservdelscykeln fick sitta på denna DBS Rapid. Utrustad med fiffig avståndsreflexpinne, fungerande rammonterat lås med nyckel, växlar, handbroms, framlampa som fungerar med dynamo, stöd och en härlig ringklocka. Troligtvis vårens bästa fynd och den här kanske får stanna i min ägo och att jag istället säljer en annan cykel som jag annars använt som vardagshoj. 

Två cyklar som jag fixade till igår och som nu är redo för försäljning. Meridan har 21 växlar, gripshift-reglage, snabbkopplingar och lättrullade däck. DBS Cybertrack har Shimano STX-bakväxel, skön sadel coh helt nya pedaler i metall som tål att användas. Bägge cyklarna med stöd, pakethållare och stänkskärmar för ett bekvämt cykelliv.

Förutom reservdelscykeln så har jag en beganad hoj som vi haft ett par år nu som behöver nytt bakhjul. Det är också ett av cykelfynden som är i behov av fräscha däck innan det blir något cyklande på den. Men jag fick mycket gjort igår vilket kändes bra. Om du är sugen på att köpa någon av cyklarna ovan så hör av dig! 

Jag har bestämt mig för att jag ska börja använda bilen allt mindre och ta cykel i större utsträckning. Så jag började detta med att ta DBS Rapid på en tur i stan för att köpa en Falu CK-tröja. Därefter ett stopp på Willys för lite kompletteringshandling innan vidare färd hemåt. Cykeln gick som en dröm. 

Jag hade vilodag igår, vilket kroppen verkade gilla. Återhämtningen efter Billingeracet har gått bra och det kändes faktiskt oväntat bra igår. Det var först mot kvällen när tempot sänktes som jag blev trött. Återstår att se hur jag tar mig igenom denna dag, långloppseffekten kan ibland vara värst dag två.

Avrundar med en bild på vår familjemedlem Kiwi som satt i maten och åt igår. Det är till att ha det gött! 
 

Tack för att du läste ända hit. Idag ska jag tränat något igen, vi får se vad jag kan hitta på efter jobbet idag. Ska lägga ut några cyklar till försäljning också men först väntar en ny, härlig, arbetsdag. 

Hoppas att ni får en fin start på denna vecka, vi hörs snart igen. Hoj! 


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar