Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-05-21

Le Peloton och ännu ett toppenresultat på Zwift!



Hej och god morgon på dig!

Här skiner solen och det ser ut att bli en riktigt varm och fin dag här i Falun. Ledig dag idag och därför kördes Le Peloton en timme senare på proffstiden 07:00, sovmorgon alltså! Konditori Focus var dock stängt så det fick bli en avslutande fika idag, jag hade också möjligheten att vara med nu då jag inte skulle vidare mot jobbet.

Linda och jag rullade till samlingen i god tid. Det blev ett bra gäng som begav sig iväg på rundan. Förstasträckan avverkades utan större bekymmer, vi alla återsamlades igen innan det var dags för andra sträckan. Där råkade jag få en lucka i Aspeboda, sedan råkade jag istället inte gå med dom 3-4 första i nästa backe och hamnade i en större andragrupp. Ute på tredje fartsträckan så kändes det bra och jag kom liksom in rätt i det mesta. Crossen gjorde sig helt rätt på grusdelen också. När vi lämnade det långa gruspartiet så var vi tre gubbar kvar i täten och det var bara att grisa vidare in mot Falun. Lagtempo på tre är ju rätt jobbigt, tyckte att jag knappt han förbi den som var först innan det var dags att gasa upp igen. Fick hoppa ett par förningar och var väl mest nöjd med att överleva hela vägen in till Kvarnberget. Det blev ett bra pass, ytterligare 72 minuter in på träningskontot och chokladbollarna samt colan smakade fint efteråt.


Igår kväll var det ju också ett hårt pass. Körde nämligen den nionde deltävlingen i SZR Cup på Zwift och överraskade mig själv igen genom att göra ett svinbra resultat och persade för andra veckan i rad när det kommer till rankingpoäng. Dessutom lyckade jag hålla världstrean Kirchmair bakom mig vilket givetvis är bra för mig i totalställningen. Brännlund och Gren kom inte till start, så jag ser ut att kunna sluta tvåa i totalen. För att jag ska slå Kirchmair i totalen så krävs ett riktigt toppresultat av mig och ett bottenresultat av honom i nästa lopp.

Om ni vill följa min väg fram till gårdagens toppresultat så kan ni kika in gårdagens livestream:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar