Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-05-29

Ett fredagsinlägg

Hej och god kväll!

Det blev inget inlägg i morse, det saknades en kombination av ork, tid och motivation tror jag. Hade inget riktigt att skriva om från igår så jag funderade lite på vad jag skulle skriva och tänkte väl att jag kunde skriva en kortis när jag kommit till jobbet för då hade jag i alla fall cyklat. Men jag kom sent till jobbet så det fanns ingen tid för sådant. Så det får bli ett kvällsinlägg lagom till fredagsmyset.

Frida och jag har ätit pannkakor här hemma, det är bara hon och jag här. Så vi får en fredagskväll för oss själva, väldigt lyxigt. Vi ska strax cykla till Willys för att köpa godis +ANNAT. Jag äter ju fortfarande inte godis i väntan på säsongen som aldrig startar, men det gör Frida. Kanske ska ge upp säsongen och äta lite godis istället, det ser ju inte ljust ut för några större evenemang.
Visst, idrotten får nu ha tävlingar och matcher även för vuxna men det är fortfarande sammankomster på max 50 som gäller. Kanske får tänka om lite och köra XCO, för där är det väl sällan mer än 50 i elitklass? Inte heller så många fler i elitklassen på långloppen men tjusningen med långlopp är ju att vi är så många som kör samtidigt oavsett vad det står på licensen.

Det gäller väl bara att någon med tävlingsledarutbildning vill arrangera tävlingar med små klasser eller utdragna evenemang över dagen när man kör en eller ett par klasser i taget med lite mellanrum mellan så det aldrig är fler än 50 på plats samtidigt. Eller så kör vi träningstävlingar.

Jag ska å andra sidan inte gnälla så mycket på att det inte finns stora tävlingar, jag har nämligen fortfarande ingen MTB. Ingen cykelsponsor klar heller, även om jag hört att det spekuleras lite i buskarna kring vad jag ska åka på. Hoppas givetvis på att hitta ett givande samarbete och gör jag inte det så finns det ju MTB-cyklar att köpa har jag sett.

Mycket på jobbet och i livet, skyndar mig fram i tillvaron mest hela tiden. Stress och jäkt.

Om jag inte skulle träna så hade jag haft mer tid över till annat men den där träningen betyder mycket för både mitt fysiska och mentala mående. Idag jagade jag en flickstackare på moped i 10 minuter när jag var på väg till jobbet. Hur kul som helst att flyga fram i 42-43 km/h med crossen. Tur att man är lättroad.

La upp denna bild på Instagram i morse, lite trött och på väg att bli redo för jobbpendling.

Fick senare följande meddelande, kul med roliga vänner. Fick mig ett gott skratt vilket behövdes.


Två cykelselfies, ni ser ju hur glad och nöjd jag är på den där andra bilden när jag har insett att det kommer en EU-moped farandes. Löjligt skoj!

När jag skulle hem så kom jag iväg sent (åtminstone när jag ska hämta Frida från dagis) från jobbet så det fick bli att köra lite halvfort. 33 km/h är jag nöjd med vid ca: 80% av maxpuls och motvind på det. Inga bilder från det pga bråttom de luxe, men lite klassisk Garmin-data kan ni få!


Ha det gott, igelkott!

Skriv en kommentar så blir jag glad.


2 kommentarer:

  1. Skriver en kommentar så du blir glad 😀 trevlig helg på er!

    SvaraRadera