Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-05-07

3 pass, stort Zwift-race igår och idag kör jag Le Peloton


Hej och god morgon i ottan!

Trött gubbe här med något slitna ben, det har blivit mycket träning i inledningen på denna månad. Jag gillar't men det börjar ju kännas i benen nu. Ska bli härligt att få vrida ur dom idag igen, på Le Peloton. Med en cross. Körde tre pass igår, först cykling till jobb, sedan cykling hem från jobb och så avslutningsvis ett hårt Zwift-race.

Själva cyklingen till jobbet var väl ganska händelsefattig, till dess att jag blev passerad av en moppe, då fick jag ju lov att kasta mig in på rulle. Att köra pace tackar man ju inte nej till. Moppen höll stadiga 42-43 så det var ju precis lagom hårt det. Fick därmed ihop drygt 6½ minut med fartträning.

Bilden i början på inlägget är från när jag skulle lämna jobbet och trampa hemåt till ett avstämningsmöte. Fick hålla kedjan sträckt i motvinden för att hinna hem i tid. Jäklar vad det blåste... Kom i alla fall hem precis så jag hann ansluta till mötet. Gött att kunna sitta och ha möten i cykelkläder nu för tiden. Nej, inte video denna gång...

Sedan var det bara att förbereda sig för Swedish Zwift Racing Cup #7. En serie som jag kört alla deltävlingar i så det är väl lika bra att fortsätta på den inslagna vägen. Motståndet har blivit bättre sedan inledningen på serien men om det är som idag så är det bara kul. Mycket förberedelser nu för tiden med allt material och eftersom jag var ensam i huset kunde jag ta mig den tiden att göra det precis så noga som jag ville. Skickade dessutom in en video till Zwift Transparency-gruppen på Facebook där jag kunde visa att jag vägde 67.1 i cykelkläder. Kunde därmed justera ner min vikt på Zwift lagom till racet. Drack en Nocco, gick på toa och riggade sedan allt. Två datorer, en med YouTube-streamen och chatten synlig, den andra datorn med Zwift och OBS-studio (som skickar ut video till YouTube. Sedan så ska ju USB-dongel med förlängninskabel in, mikrofonen ska kopplas in, pedaler ska kalibreras, gel ska intas och så ska man ju ha dricka och sådant redo också. Å, just det, jag skulle ju cykla också.

Benen var helt okej idag, bra startfält och jag hade sett att åtminstone 25 av dom som i god tid hade anmält sig hade effekt-data som antydde att dom kunde köra ifrån mig uppför. Tre snabba varv nere i Innsbruck och ca: 50 man begav sig in i den långa klättringen tillsammans. I täten sattes det snabbt upp ett högt tempo och jag fick vika ner mig med dryga fem kilometer kvar till toppen. Lyckades få lite sällskap, körde ikapp någon, ifrån någon och blev avhängd av någon. Sladdade in i mål som 22:a helt stum.

Så här nöjd var jag före loppet.

Eftersom det var så många duktiga cyklister med så körde jag ändå bra. Blev femte bäste svensk och att ha Samuel Brännlund, Michael Olsson, Johan Norén och Staffan Arvidsson McShane framför mig är ändå väntat. Samtliga dessa är ju superduktiga cyklister.

Hade 9 minuter på 374 watt i början av klättringen och det blev lite för mycket, fick först släppa täten och sedan på slutet så tvingades jag slå av en gång till då jag hade gått på för mycket rött tidigt i backen. Det var ändå femte dagen i rad med träning och tredje passet för dagen, så inte så konstigt kanske att benen kroknade lite. Ca: 360 watt i hela backen.

Nåväl. Det var gårdagen det, nu ska jag iväg och slakta mig själv på Le Peloton. Eller egentligen så tänker jag nog försöka hålla rulle på övriga idag då jag kör cross och dom kör landsvägscyklar. Det blir hårt och fint. Kommer nog som ett äppelskrutt till jobbet.

Gårdagens live stream, med nya mikrofonen hör man ju mitt flåsande jättebra:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar