Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-05-27

Bäversafari, jobbpendling och ett par YouTube-tips


Hej och god morgon på dig!

Bilden ovan är från igår kväll då Frida och jag var på bäversafari, hittade ingen bäver men vi fick utforska avbitna träd och tränga oss fram i vegetationen så det var lyckat ändå. Det viktiga var ändå att få komma ut lite och röra på oss, göra något annat.




Bilderna ovan är från gårdagens pendling. Stannade halvvägs hem för dagens sjätte och sista Teams/Skype-möte, det var min chans för att ändå hinna hem i tid för att hämta Frida från dagis. Lyckades också med det så vi fick en fin hemcykling tillsammans.

Så himla skönt med den här värmen vi fått nu, hoppas att den håller i sig. Den där känslan när man på sin höjd behöver ett par armvärmare när man cyklar går det ju att vänja sig vid. Samma sak med att kunna träna i ljus både tidiga morgnar och sena kvällar. Det funkar!

Har varit lite öm och stel i vänsterbenet sedan helgen, men med två dagars pendling så verkar det ha blivit bättre igen, så jag är nog helt fit for fight idag igen. Bra med rörelse och motion! 


Gårdagens vlogg blev ju en succé, kul att se. Om ni missade den så går det att se videon i repris här (fyll gärna på i kommentarerna till videon med nya utmaningar):  

I kväll kör jag sista deltävlingen i Swedish Zwift Racing Cup, denna tio veckor långa cupen ska alltså avslutas idag och jag ligger tvåa totalt. Det mesta talar för att jag kommer att bli tvåa i totalen vilket ju egentligen är mycket bättre än vad jag trodde när jag gick in i cupen, men samtidigt lite surt att vara så nära totalsegern. Det krävs dock ett under och jättemånga deltagare i A-klassen för att jag ens ska ha en teoretisk chans på totalsegern. 
Tävlingen som sådan idag kan nog ändå bli riktigt spännande och bra, banan ser ut att inbjuda till bra racing så jag hoppas att det också blir så. Eftersom jag i princip är cementerad tvåa i totalen så tänkte jag att jag kan ta ut svängarna lite mer under loppet. 

Kika därför gärna på min livesändning av Swedish Zwift Racing Cup #10 med start klockan 19, sändningen startar 18:45 och kan ses nedan. Det brukar bli interaktivt och skoj med bra drag i chatten vilket alltid är skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar