Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-05-15

Ibland behöver man återhämta sig också

Pigg igår?

Hej och god morgon på dig!

Ny dag, nya möjligheter och en rackarns vilodag tror jag bestämt. Har nämligen tränat sex dagar i rad och igår slog tröttheten till riktigt hårt. Så det är dags. I april hade jag en fysisk svacka och hade det rätt tufft på en del Zwift-race, tränade också lite mindre än jag gjort tidigare månader. Nu i maj har jag börjat riktigt bra med träningsmängden och det går ju också bättre då. Det här blir tredje fredagen i rad med vilodag. Mina tre senaste block har bestått av sex dagar träning och en dag vila, veckan innan det var det fem träningsdagar och sedan en vilodag. Verkar passa mig alldeles utmärkt det!

Bilden ovan är från igår, där var jag stum i benen. På hemcyklingen från jobbet var jag väldigt sliten och på kvällen blev det en powernap, vilket är väldigt ovanligt för mig. Så nog kändes allt att det var dags för vilodagen.

Fortfarande ingen cykelsponsor klar, men jag hoppas att det löser sig snart. Har lite annat skoj på gång också, mer om det inom kort.

Påminner er återigen om att gå in här för att vara med i min tävling om ett av fem flak Nocco: https://www.instagram.com/henrikoijer/

Nähä, dags att bege sig mot jobbet igen. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar