Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-05-04

Långloppscupen blir digital och jag streamar Zwift-race +ANNAT!

Hej och god morgon!

I vilken ände ska jag börja dagens inlägg tro? Jag tror vi kör med Långloppscupen först och sedan får ni läsa om min gårdag och dagens planer efter det.

Idag klockan 09:00 så kommer nämligen Långloppscupen att berätta om sina planer för denna försommar på sin hemsida. Tanken var ju annars att vi till helgen skulle köra Billingeracet och jag skulle dominera, men nu blir det inte så. Istället så ska Långloppscupen bli digital och mer om det klockan 9 idag alltså. Även Lida Loop och Långa Lugnet har ju tvingats ställa in och jag skulle väl vilja påstå att i princip hela säsongen är i farozonen. Kul då med lite digitala alternativ så vi får några cykelutmaningar att roa oss med!


"Drönarbild" från igår, eller egentligen så tog jag kort från sovrummet på andra våningen men det blir ju ändå lite annat. Linda och Axel tvättar bort lera från i förrgår och ni kan se var vi börjat göra om gräsmattan till odlingsområde. Växthuset kommer att placeras till vänster i bild.

Vi har planterat jordgubbsplantor.

Vitsippor har vi naturligt på gården.

Vi tog en liten promenad på kullen som vi har på andra sidan vägen. Det finns lite fin stig där och det skulle ju vara skoj att fixa till en MTB-slinga någon dag i framtiden. Skönt med solen under första halvan av dagen, även om vindarna var lite kyliga.


På kvällen så var det så dags för mig att gränsla min Wattbike Atom igen för ännu ett pass.

Gårdagens träning blev i form av ett Zwift-race, ville egentligen köra ett sådant där handikapp-race när A ska jaga B som jagar C som jagar D. Men det fanns inget när jag hade tid att köra så det fick bli ett fyra mil långt och platt race istället. Det hände lite grejer då och då, främst på sista varvet.. Skrapade ihop tre rätt hårda minuter på 429 watt bland annat och det var bara för att hänga med det. Så lite trött blev jag. Tanken var annars att inte köra mig ner i källaren totalt igår eftersom jag ska köra ett längre race i kväll också så jag ville liksom träna men ändå spara lite på krutet i benen.

Körde en lite småspontan live stream under gårdagens race. Ville bland annat testa den nya mikrofonen för att se om jag blev av med lite brus och ljud från fläkten och Wattbiken.




Idag så sänder jag kvällens SCF Road Challenge #3 live på min YouTube-kanal, knappa in er här nedan senare i kväll. Start 19:00 och streamen startar några minuter innan i vanlig ordning. Det har bjudits på riktigt intressanta lopp på dom tidigare SCF Challenge-tävlingarna så jag hoppas på samma visa denna gång. Lagom stora startfält vilket gör att det inte blir tempo med spurt av tävlingen utan det brukar kunna bli lite taktik inblandat. Idag ska dock Epic KOM besegras så det lär väl splittras hyfsat ändå. Världstvåan Brännlund är med så det lär bli åka av...
Startlista, liveresultat, resultat och annat finns här: https://zwiftpower.com/events.php?zid=459784

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar