Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-05-10

Gravel-cykling!


Hej och god morgon på dig!

Körde du Långloppscupens utmaning igår? Det var nog rätt många av er som gjorde det i alla fall. Själv så cyklade jag åtminstone utomhus även om det inte blev någon hel Billingerace-distans. Men vi kan väl säga att jag körde halvan?? Dessutom på cross, så det blev väl motionsklass för min del. Bilden ovan prickar i alla fall av utmaningen "cykla en banvall".

Glad i hågen rullade jag iväg, föga anade jag vilka skräpben jag skulle behöva släpa med mig på rundan...

Jag tog mig över Norlingberg, där jag passerade två cyklande herrar och hann passera ytterligare en vidare mot Törnbergs väg. Där mötte jag två cyklister och fick cykla lite i spenaten. Det finns ju inga skrivna regler på vem som flyttar sig för vem där, men om jag cyklar uppför så brukar då alltid jag kliva åt sidan...

Grusvägarna var i fint skick. Benen var dock inte så pigga efter ett sexdagarsblock följt av en vilodag. Rätt drygt att behöva känna så när man tränar, fick liksom anstränga mig under hela passet.

Provade en skogsväg som jag kanske har cyklat en gång tidigare i livet, men den var ju fin så den borde jag köra fler gånger.



Sedan spårade det kanske ur lite då och då också. Men det där var faktiskt vägar för några hundra år sedan.. Gravel-cykling för mig kan faktiskt innehålla lite utmaningar också och är inte bara rent grusvägsnötande.

Tog banvallen från Perhansbodarna till Grycksbo på väg hem, bra fart där i alla fall så det släppte väl kanske något mot slutet av rundan i alla fall. Är ju gammal nu så det tar väl ett par timmar att komma igång..

Ska väl spana lite mer på dom där grusvägarna, det finns ett stort tävlingssug hos mig nu och det var rätt tungt även mentalt igår. Att tävla är något jag älskar att göra och att inte få göra det är lite tufft. Tur att jag kan köra på Zwift, även om det inte är samma sak. Tankarna igår snurrade också kring att arrangera lopp på egen hand, men helst skulle jag ju vilja köra dom också...

Gårdagens runda:


Tidigare under dagen så var Linda ute och körde igenom hela distansen (75 km) och blev väl så härligt trött av det. Tur då att vi hade dukat upp med krokodil och vätskekontroll lagom till ankomsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar