Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-05-11

Hårt race på Zwift, snöfall i maj och tävling tillsammans med Nocco!


Hej och god morgon!

Sådär kan det se ut bland mina Instagram stories efter ett race. Ställde upp i ett lite längre race igår, var lite fundersam på om det kunde bli en sömnig historia då det också var på en platt bana. Långt och platt brukar (brukade) kunna innebära att det blir lite passivt emellanåt även på Zwift. Men icke igår. Med oss hade vi ett par cyklister med felaktig utrustning eller fuskandes på något vis i alla fall. En spanjor som snittade 6.3w/kg gjorde ju både att farten hölls uppe och att utbrytningar bara var att glömma. Dessutom en sprättig fransman som jag stött på tidigare och som i slutet bara försvann från vår grupp. Kul killar!

Då fransmannen blev diskad så kunde det bli en svensk dubbelseger ändå till slut med Mattias Lundqvist 16 hundradelar före undertecknad. Så en bra dag i sadeln och ett lite hårdare pass än vad jag väntat mig. Det hade kanske kunnat bli hårt ändå om vi inte haft draghjälpen för då hade vi kanske skapat något i racet och fått sitta och gneta monsterwatt i en utbrytning istället.

Både Lunkan och jag var hyfsat aktiva men fick väl inse att i detta lopp var det bara att hålla i styret och invänta spurten. Last man standing, som Lunkan skrev i chatten under loppet. Klungan minskade ju ändå ner från 298 startande med en förstaklunga på ca: 60 man till att vi var 16 tillsammans mot målet (inklusive tre fuskare). Ibland

Benen var ändå klart bättre än i förrgår vilket var skönt att känna.

Annat skoj vi fick uppleva igår var ju ett ymnigt snöfall. Vi styrde nämligen bilen till Rättviks kommun för inköp av bord på en loppis. Strax norr om Bjursås så övergick regnandet i snöfall. Skoj så här en bit in i maj.

Hade vi kört Billingeracet i lördags i strålande sol och värme och fått det här vädret dagen efter så hade vi ju haft en riktig otur. I alla fall vi som gillar grisväder på cykeltävlingar.

Nu ska jag rulla mot jobbet, hoppas kunna ta en schysst bild för en tävling jag ska köra på Instagram tillsammans med Nocco, den vill ni inte missa! In och följ mig på Instagram nu!

Vi hörs, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar