Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-05-18

Frida flyger fram, jag kör Zwift å så en liten veckoplan


Hej och god morgon!

Frida och jag kollade på Fabio Wibmers video Home Office i förra veckan. Har ni sett den? Om inte så gör det, 6.3 miljoner tittare kan inte ha fel. Den är grym. Frida uttryckte då att hon också ville vara sådär bra på att göra trix med cykeln, så jag frågade om inte vi skulle bygga ett hopp åt henne så att hon kunde börja träna lite. Igår eftermiddag så slog vi slag i saken som ni ju kan se på bilden ovan.
Strax efteråt så snickrade jag också ihop en vippbräda och hon behärskar både hoppet och vippbrädan nu. Först hade jag faktiskt tänkt att bygga ett lite lägre hopp men när hon såg hur jag tänkte göra så sa hon att det var för litet. Superskoj. Nästa steg blir väl naturligtvis att bygga ett större hopp än det hon har nu. Det får bli nästa vecka det...

Hopp- och vippbräda. Nästa steg blir att lära sig att cykla på bakhjulet och sedan cykla vippbrädan på bakhjulet.

På kvällen när alla barn sov så körde jag ett race på Zwift. Bland topp 10 så var det bara fyra av oss som inte blev diskade, inte så kul förutsättningar för ett race. Jag lyckades passera mållinjen som trea, tvåa om man räknar bort ettan som inte hade rätt utrustning och han fanns inte ens med bland dom diskade på Zwiftpower.

Benen fortfarande lite stela från lördagens hemmafixarprojekt men jag hoppas väl att det släpper snart så jag är redo för hårt race på onsdag. Då ska det gasas Swedish Zwift Racing Cup!

Min cykelvecka ser ut som följer:
Måndag: Cykla till- och från jobbet
Tisdag: Cykla till- och från jobbet.
Onsdag: Köra Swedish Zwift Racing Cup.
Torsdag: Köra Le Peloton?
Fredag: Cykla till- och från jobbet.
Lördag/Söndag: Köra en liten gravel-runda med Linda och träna något.

Det kommer kanske inte att bli helt enligt plan, men det är ju en plan och en ambition åtminstone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar