Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-05-14

Le Peloton och mitt livs bästa lopp!

Hej och god... kväll på er!

Ibland har jag så mycket att göra om dagarna att jag knappt hinner gå på toa. Ändå brukar jag alltid prioritera att skriva ett blogginlägg på morgonen, det är liksom en grej jag gör bara. Idag hann jag dock inte riktigt med det eftersom jag var så trött i morse att jag kom upp ur sängen typ 05:18. Då var det dags att börja leta rena kläder att cykla i och göra i ordning cykeln för Le Peloton.

Inte för att skryta, men det går rätt bra på dom där Le Peloton ändå. Ok, det var skryt.Trots att benen var lite slitna från gårkvällens Zwift-race och trots att jag kör en åtta år gammal cross när de andra kör landsvägscyklar så hänger jag med hyfsat i alla fall. Skoj skoj!

Ett par bilder signerade Niclas Brus.

Där hade jag lite luft mellan mig själv och klungan, kanske var dumt att sticka så, men det kändes rätt... Kännes sämre en stund senare men vill man vara fin får man lida pin.

Bilderna ovan är från andrasträckan men denna bild är från pausen mellan första och andrasträckan.

Bild från pausen mellan andra och tredjesträckan. Ute på tredje gjorde jag också en dumhet och höjde farten ute på gruset. Höll på att flyga av själv ett par gånger efter det men lyckades (mycket tack vare andra) att klamra mig kvar.

Där blev jag avhängd av täten på sista och tredje sträckan.

Andragänget blåste förbi.

Efter detta så cyklade jag till jobbet också. Hade sedan en härligt mötesspäckad dag på jobbet. På lunchen så åt jag på Max och träffade på Janne J där också, matstället för cyklister?!

Under hemcyklingen så var det inte mycket kvar av mig men jag tog mig hem i alla fall. Plockade upp Frida från förskolan och cyklade hem tillsammans med henne. Risk för vilodag imorgon då jag varit helt urvriden idag. Både trött och sliten.


Igår då. Då körde jag Swedish Zwift Racing Cup #8 by SZR och gjorde mitt bästa resultat någonsin på Zwift. Åtminstone om man ska gå på rankingpoängen i loppet. Jag har ju vunnit många Zwift-tävlingar förr men att det gick så bra som det gjorde igår med det motståndet var ju en helt grym känsla. Slutade trea men det kändes som en seger!
Trodde att jag skulle tappa totalledningen men ville minimera förlusterna, istället så slog jag alla mina konkurrenter i totalen och den som antagligen vinner totalt hamnade i andraklungan och slutade 26:a. Inledningen på tävlingen blev som väntat helt brutalt hård och jag ska erkänna att jag hade lite problem i och efter första backen. Därefter kändes det bättre, kanske behövde jag den där uppvärmningen... På platta rundorna kändes det hyfsat lugnt för vår 25-mannagrupp. Andraklungan tog in på oss ett tag men vi var några som bestämde oss för att gasa lite och sedan kunde vi slappna av igen när utrymmet blivit större igen och ladda för spurten.

Ja, nä, det var väldigt kul att tävla igår. Om ni vill se reprisen av loppet så kan ni göra det nedan:


Glöm inte heller bort att ni kan tävla om ett av fem (!!!) flak med Nocco via mitt instagram-flöde också:


Tävling i samarbete med @nocco! Bli en av fem (!) lyckliga vinnare av ett varsitt flak Nocco och ett specialdesignat sadelskydd, perfekt för att hålla sadeln torr i detta lynniga väder. Tävlingsregler: 1. Följ @nocco 2. Följ @henrikoijer 3. Tagga någon (förutom mig) som du skulle vilja cykla med, skriv vart ni skulle cykla samt vilken Nocco som är din favorit. Du får tagga flera personer om du vill och det är helt okej att dela detta inlägg i ditt egna flöde eller som en story. 4. Gilla detta inlägg. För att kunna vinna behöver du bo i Sverige och vara minst 18 år. Tävlingen avslutas söndagen den 17:e maj 2020 klockan 23:59 och vinnarna presenteras i nästa vecka. Lycka till! #samarbete #reklam #tävling #instagramtävling #nocco #cykling #cykla #cykel #träning #aldrigvila
Ett inlägg delat av Henrik Öijer 🚵 (@henrikoijer)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar