Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-05-09

Långloppscupen goes digital!

Arkivbild från i torsdags klockan 05:59, på väg till Le Peloton.

Idag skulle jag ha startat i Billingeracet, som nu är inställt. Känner en viss sorg över det faktiskt då det är något jag sett fram emot väldigt länge och jag är fysiskt väl förberedd. Hade varit så grymt att stå i en startfålla idag och vara redo att tävla mot/med er alla.  Det enda som saknas är väl en MTB och att jag inte ätit godis inför detta...

Om man vill, så kan man idag köra Långloppscupens digitala utmaning istället. In och kika på Långloppscupens Instagram idag. Tanken är då att köra någon av Billingeracets distanser, tagga Långloppscupen i sina inlägg och använda #MitsubishiDIGTALMTBChallenge.
Man ska klara deras utmaningar och man har helgen på sig till klockan 15 imorgon.
1. Spurtpris - gör en egen nummerlapp och posta inlägget först (alltså försent för er nu)
2. Cykla en banvall
3. Cykla din egen krokodilstig
4. Visa ditt depåstopp, i samarbete med Enervit
5. Försök att cykla samma antal höjdmeter som Billingeracet 1170 på 75 km
6. Visa tröttheten när den är som värst
7. Visa din efterlängtade målgång med din egna segergest
8. Visa din afterbike
9. Ta en selfie med en Lazer-hjälm i en cykelbutik
10a. Ta en bild framför en Mitsubishi plugin hybrid EV
10b. Ta en bild när du sitter i förarsätet i en Mitsubishi plugin hybrid EV med öppen dörr
10c. Få en bild tagen när du är hos en Mitsubishi-återförsäljare och har bokat en provkörning i en Mitsubishi plugin hybrid EV
Många fina priser från Långloppscupens sponsorer kommer att tävlas ut, så in och kör! Bäst chans till flest priser hade man tydligen på punkt 10c och prisutdelningen sker kl. 17 imorgon.

Vi får väl se hur många av dessa jag prickar av, ut och cykla ska jag i alla fall. Linda ska strax ut och köra förmiddagspasset här och jag sprätter iväg i eftermiddag.

Hade annars en välförtjänt vilodag igår, så det är förhoppningsvis pigga ben på dagens runda. Frukosten har landat, vi har sett Långloppscupens live-sändning på Instagram och nu ska vi rulla igång denna 9:e maj.

Om ni vill komma i lite Billingeracet-stämning så kan ni alltid kika på min vlogg från förra året:


Eller se hela mitt Billingeracet 2019 här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar