Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-05-08

Le Peloton


Hej och god morgon!

Bilden ovan visar det härliga gänget som 06:00 var redo för avfärd mot ännu en runda av Le Peloton. Soligt och fint men endast 3-4 grader varmt. Jag körde cross och var väl rädd för att bli avhängd de luxe bland alla landsvägshermeliner. Men det gick bra, klart över förväntan faktiskt och jag kunde vara med och bidra till farthållningen. Faktiskt överraskande bra med tanke på Zwift-racet på kvällen innan, att jag hade tränat totalt tre timmar dagen innan, det var sjätte dagen i rad med träning och jag körde cross. Så det var ju skoj!

Inledningen av sträcka 3 är fin, här lämnar vi Ornäs bakom oss och rullar vidare mot Kyna och slutdestination Coop Kvarnberget innan det rullas sakta till Konditori Focus.

Kul kille den där Johan Lindgren! "Otränad", trött och sticker iväg som en missil på slutet av sista sträckan.Sen kom han visserligen tillbaka i den andra lönndryga backen. Men det var ett fint försök.

Sedan var det bara att cykla till jobbet då.

Kom till jobbet pigg, fräsch och pepp! Eller som ett gammalt äppelskrutt.


När jag skulle åka hem så hade jag lite bråttom. Höll bra fart och var pepp på att få en fin snitthastighet för att kapa lite tid på hemvägen. Så kom jag till grusvägen mellan Vassbo och Olsbacka. Som dom hade skrapat. Igen. Så där tog det liksom lite stopp. Vägen skrapades ändå för ungefär en månad sedan, hur ofta behöver man skrapa grusvägar egentligen?

Fick ihop nästan tolv timmars träning på månadens första sju dagar, kanoners det.

Får en del frågor om cykeln. Alltså min Bianchi har jag kvar sedan tiden jag var sponsrad av dom. Canyon och jag samarbetar inte längre så Bianchin är den cykeln jag har och kan träna på. Om man inte räknar med min nya cykel då..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar