Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-05-05

Som en räv på SCF Road Challenge #3!

Gårdagens fågelskrämma som kunde ses i den Öijerska källaren.

Hej och god morgon!

Körde Zwift-race igår och kände mig som en sliten räv. Hade en rätt kass natt med för lite sömn, följt av att må som en kratta på jobbet och sedan komma hem för att ladda om för att köra skiten ur mig på SCF Road Challenge #3. Som en bonus var det ett svinhårt motstånd med Brännlund, Ahlsson och ett koppel utländska cyklister med berg som specialitet.

Efter ungefär 27 minuters tävlande och halvvägs uppför långa backen så fick jag vika ner mig. Låg då ensam 10:a i loppet. De i täten gav kaffet och cyklist efter cyklist fick vika ner sig. Jag hade turen att snart bli inhämtad av fyra andra så vi blev en liten grupp som kunde hämta in några fler. I täten blev det en fransman, en italienare, en holländare samt Ahlsson och Brännlund. Ett riktigt rövargäng. Bakom blev vi en niomannagrupp med avhängda och avtrubbade cyklister. Mådde så illa efter toppen att jag funderade på om det skulle bli en livesänd spya från cykeln faktiskt...
Från täten så försvann fransmannen och italienaren med diverse problem (?) så när det bara var en trio i tät så tänkte jag att vi kanske hade chansen att komma ifatt ändå. Men tätkillarna höll alldeles för bra fart för oss bakom.

När vi höll ihop genom Jungelbanan så var det bara att vänta sista milen på spurten. Blixtsnabba Gustafsson och Wissting slog mig i spurten tillsammans med en amerikansk triathlet. Så sjua blev jag när vi spurtade om platserna 4-12.

Kan konstatera att jag i lördags drog 17 watt mer i backen än vad jag gjorde igår så det saknades helt klart lite spets. Kan ha att göra med att det var tredje dagen i rad med Zwift-race och att jag sovit för lite.

Alla dagar kan inte vara dom bästa dagarna i livet. Idag tänker jag ladda om med att cykla till/från jobbet och njuta av solen (!) och värmen (?). Förhoppningsvis kan jag ha lite bättre ben på morgondagens SZR Cup. Kommer nog ut någon bild på Instagram från dagen. Häng med där också!

Vill ni kolla min video från igår så finns den nedan. Har nu skaffat mikrofon så det är mindre brus från fläkt och cykel. Körde också för första gången med förlängningssladd till min USB-dongel så jag slipper kanske dropouts framöver. Teknisk utveckling i källar'n helt enkelt, bättre för både er och för mig. Hör gärna av er med feedback på mina sändningar. Har ju försökt trolla med både grafik och teknisk utrustning nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar