Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-05-23

Hur gör du, rakar du benen nu?!


Hej och jösses!

Har ni sett så håriga cykelben? Det där kunde man skåda mellan Borlänge och Falun igår eftermiddag. Temperaturen hade letat sig över 20 grader så jag körde utan benvärmare, för första gången i år? Alltså jag kanske redan har kört för första i år men i sådana fall så har jag glömt det och då räknas gårdagens runda som årets första pass utan benvärmare.

Minnet är dåligt men kort.

21.2 grader ute och rundan som sådan var ju fin. Jag har en riktigt bra pendlingsväg mellan jobbet och hemmet, så den är jag nöjd med.

Men åter till dom där håriga benen nu då. Är det ens någon cyklist som är kvar här på bloggen eller fick alla ont i ögonen och stängde ner webbläsaren? Alla riktiga cyklister rakar ju benen men jag kan villigt erkänna att jag bara brukar göra det under tävlingsdelen av säsongen. Så vid det här laget så borde benen ha varit renrakade men nu har vi ju inga tävlingar = håriga ben.

Hur gör du? Rakar du alltid benen, rakar du aldrig benen eller gör du som jag och varierar dig?

2 kommentarer:

  1. Jag rakar aldrig benen, men mina jobb byxor skaver bort håret på framsida smalben. Så kör halvrakat ��
    Mvh Rb

    SvaraRadera
  2. Jag såg det ultimata svaret på frågan om rakade ben i "vi som älskar mountainbike" på FB:
    "När du ändå rakar benen kan du ta också"...
    Lite grovt kanske men undermeningen är tydlig ;)

    SvaraRadera