Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-05-13

Episk pendling (jag är inte gjord av socker!) och ledning i SZR-Cupen som jag sänder live!


Hej och god morgon på dig!

Bilden ovan är från igår morse då jag lite i sista stund slutgiltigt bestämde mig för att cykla till jobbet och tillbaka igen efter jobbet. Hade faktiskt tidigare på morgonen skrivit till Linda att jag skulle ta bilen för att jag var gjord av socker. Det skulle nämligen regna på eftermiddagen, med risk för snöblandat och det skulle bli riktigt kallt. Men så tänkte jag att man lever bara en gång och om jag inte cyklar till- och från jobbet så lär jag ju klämma in träningen på annat vis och det hade blivit svårt.

Så jag cyklade till jobbet, något stressad men det gick bra. Fint väder och såg en flock hjortar.

Hjort-flock nere till höger i bild.


Hempendlingen blev ju en episk historia. Regn, snö, hagel, blixt och åska. En grad varmt också till råga på allt.



I kväll så sänder jag live från Swedish Zwift Racing Cup by SZR #8. Sändningen startar 18:50 och loppet klockan 19:00. Se nedan eller på YouTube.

En cup som jag faktiskt leder totalt, tillfälligt i alla fall. Preliminärt blir jag kanske fyra i cupen men det är ju tre deltävlingar kvar att köra. Kirshmair, Brännlund och Gren ser ut att kunna passera mig i totalen då man ska räkna dom 8 bästa resultaten bland dom 10 loppen och dessa tre herrar har alla missat en deltävling vardera.

Det gäller ju att köra bra idag också och vi får väl se hur många det blir nu när europas länder öppnar upp sina restriktioner allt mer. Själv så borde jag vara utvilad och redo för en gångs skull. Två dagar med bara jobbpendling gjorde att när jag kom hem igår så hade jag bara 18 timmars rekommenderad återhämtningstid på min cykeldator. Fräscha ben! Ska bli skoj att ha det för omväxlings skull.

Banan ser ut att kunna bjuda på bra racing också med en riktig rivstart. Så det gäller att komma med bra sprätt från start. Det kommer tre elaka backar direkt i början men sedan så blir det faktiskt platt. Så det kan sticka iväg snabba åkare tidigt som sedan kanske blir inhämtade igen. Grupper kan gå ihop och köra ifatt andra längre fram och det kan också bli så att de som är i täten efter backarna kör på och då blir det ett stenhårt race även för tätcyklisterna.

19:00 kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar