Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-05-16

Träning, pandemi, ny cykelradar från Garmin och Instagram

Hej och god lördagsmorgon!

Vilodag igår så jag har inget träningspass att skriva hem om, månadens tredje vilodag och dessutom min tredje fredagsvilodag. Har ändå fått ihop nästan 24 timmars träning på denna första halva av maj, så jag ligger bra till i träningsmängden.

Återstår dock att se om/när vi kan börja tävla igen. Vad tror ni? Jag tror ju inte juni, faktiskt inte juli heller och jag är fan tveksam till augusti med. Sedan kommer september, men ska vi börja tävla i september/oktober? Vi får väl se, hoppet är det sista som överger en. Jag hoppas, hoppas och hoppas att vi kan börja småtävla igen i juli åtminstone. Hade varit grymt skoj! Det behövs lite positiva signaler i pandemin, som att öppnandet av länder och gränser går bra och att vi kan fortsätta med att ta steg mot ett samhälle så som det såg ut innan pandemin.


Har ni förresten sett att Garmin har kommit med en ny radar? Antingen kan man köpa bara själva radarn, eller så kan man köpa den med inbyggd lampa också. Nytt med denna version är att du kan koppla den till din smartphone och den kräver alltså inte längre en kompatibel cykeldator. Smidigt!
Klicka här om ni vill läsa mer om Garmin Varia RVR 315 och Garmin Varia RTL 516.
Foto: Garmin.se 

Jag har ju deras tidigare version och den funkar väldigt bra för att upptäcka bilar som kommer mot en. Har för övrigt också märkt en stark trend i att folk cyklar med baklampor på sina cyklar även när det är ljust ute för ökad säkerhet.

Gårdagens Instagram-inlägg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar