Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-05-02

Lite data och Zwift kommer att visas på Eurosport

Hej och god morgon på dig!

Igår grävde vi rätt mycket i trädgården och det tar ju hårt på en gammal man med kattarmar. Men vi hann i alla fall med mycket innan det började regna på eftermiddagen så det kändes bra.

Jag har ju ett slags nyårslöfte till mig själv i att förbättra kvalitén på den här bloggen. Under april månad så hade jag i snitt 28% fler unika besökare per dag jämfört med april 2019. Så om man skulle mäta kvalité i antal besökare så går det bra med den biten. Detta inlägg lär dock kanske inte vara det som gör att maj månads statistik skjuter i höjden...

Något som jag listat varje månad i år är topp-3 privata sidor som gett mig besökare under respektive månad, så här blev det i april 2020:
1. tomascykelblogg.blogspot.com
2. tojren.blogspot.com
3. per-kumlin.blogspot.com

_______

Zwift har skickat ut en nyhet om att dom kommer köra tävlingar som ska sändas live på GCN och Eurosport. Eftersom det är proffs som ska tävla mot varandra så är inte jag inbjuden:

"We have some exciting news! During the Zwift Tour for All, we’re hosting some of the best professional cyclists in the world for five days of live racing.

Tune into Eurosport or download the GCN app to watch athletes from top women’s teams like CANYON//SRAM, CCC-Liv, and Boels Dolmans go head-to-head. Same goes for pros from men’s teams like Mitchelton-SCOTT, Alpecin-Fenix, NTT, and Education First.

If you’ve watched Zwift races before, you know they’re exciting and action-packed. If not, get ready for fun and dust off a cowbell to cheer the racers on.

Tune in daily May 4–8 between 2pm and 4pm (BST) // 3pm and 5pm (CEST). And check out Eurosport’s announcement for more details."


________

Varför köra proffs-race på Eurosport när man kan köra SCF Road Challenge #3 på måndag?! Det blir 53 km på en bana med ett berg, så det blir lite längre än dom vanliga Zwift-racen. Tävlingarna i SCF Challenge har hittills bjudit på riktigt bra racing så jag hoppas givetvis att vi också kan avsluta på topp i denna sista SCF Challenge.

Jag kommer att live-sända loppet på min YouTube-kanal med start 18:50 och tävlingen startar 19:00:


_______

Det kommer att bli cykling idag också, hade vilodag igår efter sex dagar i rad med träning. Så det var väl välförtjänt. Vet dock inte om det riktigt räknas som vilodag med tanke på kroppsarbetet.

Nu rullar vi igång denna lördag, vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar