Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-05-03

Högbo och Zwift-vinst!



Hej och god morgon från Gamla Grycksbovägen!

Ny dag, nya möjligheter och just nu en klarblå himmel på det. Dagen kan väl inte börja bättre än så?

Igår så tog vi några barn och åkte till Högbo Bruk. Linda och barnen som var med cyklade och jag tittade på och åkte sparkcykel. Tanken var väl att jag skulle bevaka Frida i teknikbanan men hon blev med övriga gänget och körde leden Tobbe, 3.9 kilometer. Linda och Axel körde flera varv på den banan medan Freja och Frida nöjde sig med ett. Därefter tog vi oss tillbaka till teknikdelen av Högbo och lekte runt där. Skoj ställe och Axel hade nog kunnat vara kvar till idag. Frida fick bakhjulspunktering och Freja ramlade och slog sig i huvudet så då var det dags att runda av. Trötta och nöjda åkte vi sedan hemåt igen.

Frida sa nu på morgonen att hon ville dit igen idag.



Igår på kvällen så körde jag ett Zwift-race. Valet föll på 3R Three Sisters Hilly Race, ett kuperat och halvlångt race (47 km). Precis vad jag behövde igår. Vi hade proffssällskap och jag kände mig prima. Hade 2-3 superstarka cyklister med mig uppför Epic KOM och jag trodde flera gånger att jag skulle få vika ner mig. Vi blev ändå tre som höll ihop upp på toppen vid radiomasten. Jag kickade på utför och fick en liten lucka. Nere på platten så kunde jag åka lagom hårt så att dom andra fick jobba ikapp mig. Körde sedan passivt igen, blev nästan avhängd ännu en gång i vulkanbacken men hade bra sprätt kvar över krönet och passerade även den toppen först. Utför i liten ledning och bara några kilometer kvar men dom jobbade ikapp. När vi skulle komma ner på platten så försvann plötsligt den ena. Så vi var två kvar med någon vilt jagande bakom. Vi körde ändå lite tjuv och rackarspel, min kombatant satte in en rackarns attack med ca: 2 km kvar och sedan drog han en riktigt hård långspurt men jag kunde svara på bägge försöken och vann.

Efter loppet så skrev han till mig på Instagram, finns några bilder med segergester och en gul ledartröja från en crosscup där så han har nog pangpang i buggarna.

370 watt i 20 minuter kändes vill jag lova.

Seger!

Vi hade proffs-sällis igår men vi lyckades skaka av oss Trek-Segafredos Kiel Reijnen mot slutet av den långa backen.

Här har vi bildat den tätgrupp som skulle göra upp om det mot slutet. Trodde att vi bara skulle glida iväg men vid Vulkanen så var det bara ca: 20 sekunder och i mål var det bara ca: 10 sekunder bak.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar