Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-05-20

Vlogg, cykelörbundets styrelsemöte i vardagsrummet, cykling och livestream!

Hej och god morgon på dig!

Vi börjar med det bästa, efter ett litet uppehåll så är jag tillbaka i vlogg-matchen igen. Nytt material ute på tuben sedan igår kväll! Se videon nedan, om ni vill.


Igår hade också svenska cykelförbundet sitt styrelsemöte i vardagsrummet här på Gamla Grycksbovägen. Eller det var ju Linda som hade möte med cykelförbundet via Teams och hon satt i soffan med sina hörlurar. Så jag vet inte allt som sades men hörde väl henne snacka ibland i alla fall. Vill ni veta vad som sades så får ni läsa protokollet när det är publicerat.

Ett par bilder från gårdagens pendling, mestadels i solsken och med hyfsad skjuts i benen. Glatt humör, givetvis.

Nu är det ny dag, nya möjligheter. Ska väl åka bil till- och från jobbet idag bara för att spara benen till kvällens race, det gäller ju att ta saker och ting på allvar. Har dessutom haft två lugna dagar i sadeln nu med bara jobbpendling och inget hårt överhuvudtaget. Så det ska bli med pigga ben jag går in i kvällens race. Det gjorde ju susen för benen förra veckan så jag hoppas på liknande känsla i kväll.

Vill ni se förra veckans race, som blev en dundersuccé för mig så kan ni göra det här.

Det är lite svårt att sia om loppet då många av cyklisterna anmäler sig sent. Det som däremot är klart på förhand är att vi kör Watopia Figure 8 vilket betyder 30 kilometer med Reverse KOM och Forward KOM. Det betyder ju i sin tur att det finns hyfsade chanser att åtminstone få en hanterbart stor tätgrupp.
En annan sak som är klar är att jag leder totalt, trodde att jag skulle tappa ledningen förra veckan men det gick ju för bra så jag är kvar på tronen. Då två deltävlingar ska räknas bort så beror ju allt på om alla i täten kör minst åtta deltävlingar och så vidare. Jag kör ju åtminstone så jag ser ut att kunna bli topp-4 om jag inte gör bort mig och andra börjar köra jättebra. En annan faktor som spelar in är att det tidigare i cupen var minst 100 med i A-klassen på varje race och man får poäng beroende på hur många som är med upp till 100, är det fler än 100 så delas det ut maximalt 100 poäng men är det 80 med så kan vinnaren bara få 80 poäng. Går det dåligt i loppet så kan jag alltså tjäna på att kliva av så att segraren får en poäng mindre... Nåväl, det ska ju inte vara ett alternativ. Nu när omvärlden släpper på sina Corona-restriktioner så är fler ute och cyklar vilket betyder färre deltagare på racen. Jag körde ju alla när det var många med, så jag har skrapat ihop hyfsat med poäng där och med tanke på att jag leder totalt så får det gärna vara med så få som möjligt nu på dom två race som är kvar.

Eller så vinner jag bara...

Vill ni se min livestream i kväll så gör ni det nedan, sändningen börjar ca: 18:45 och loppet startar 19:00!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar