Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-01-14

Statistik CXSM, träffade Emil Lindgren, Zwift och träning

Hej och god morgon igen!

Fick en del reaktioner och många läsare på gårdagens inlägg, kul! Bland annat så fick jag statistik skickat till mig på anmälningsantalet för dom senaste årens CXSM, har inte faktagranskat det men litar på källan även om hen inte ville ta gift på att siffrorna är 100%.

Säsong          14/15 15/16 16/17 17/18 18/19 19/20
Ort             Gbg STHLM Eksjö Gbg Varberg Varberg
Datum           141124 151024 16112 180113 190113 200112
Deltagare       161 210 224 173 174 170

Det där ger mig givetvis bara vatten på min kvarn om att det är fel att ha CXSM i januari och det är nog dags för förbundet att tänka om där, om ni frågar mig. Att man valt att lägga SM andra veckan i januari är för att det är internationella mästerskapsveckan för CX, men det är bara en rekommendation och inget krav. Många andra förbund kör sina mästerskap på andra helger.
Om det är någon som har några argument för att ha SM i januari så lyssnar jag gärna, för som det är nu så hör jag bara av folk som håller med mig.

________

Träffade för övrigt nykorade svenska mästar'n i CX igår, alltid skoj att växla några ord cykel med Emil och Anna.

________

Om det är någon som känner någon på DJI så kan ni väl lägga in ett gott ord åt mig där och höra av er till mig sedan. Känner att jag verkligen BEHÖVER en drönare +ANNAT.

________

Jag fortsätter att kräma bra siffror ur benen. Igår drog jag till med 411 watt i 5 min och då tyckte jag ändå inte att jag stressade allt för mycket. Så det finns nog någon watt att plocka fram om det krisar. Mitt allra högsta någonsin är 418 watt så det är ju inte många pinnar ifrån.

Körde distans igår men plockade in ett par race bara för att ha något att göra. På det första så skulle jag leka lite, fick kräma ur mig dom där watten jag skrev om ovan innan jag avbröt loppet då jag hade lekt bort mig själv ur tävlingen. Efter drygt två timmar så startade jag i ett 37 km långt lopp med ambition att vinna spurten. Tog mig runt kontrollerat och fint, vi var 12 pers kvar på slutet som skulle spurta om det. Tajmade spurten bra och var på väg upp genom gruppen när jag drog foten ur pedalen. Kom ändå upp i tät med 200 meter kvar tack var farten i accelerationen, klickade i pedalen igen och trampade in som 7:a i gruppen. Rackarns skit också, kände att jag nog hade bra chans att ta det där annars.

Annat jag gjorde för att fördriva tiden var att svara på frågor via Instagram och kolla på ett par vloggar. Å så pratade jag med Linda också förstås.

På onsdag så körs första loppet i Tour de Zwift // Pro-Am Invitational. En serie stenhårda race med några proffslag och ett gäng inbjudna Zwift-lag. Jag är med i truppen för Team SZ, men är tyvärr inte uttagen till onsdagens race. Hade så gärna kört, men chansen kommer nog senare istället. Truppen består av 10 åkare varav fem man får köra i  varje tävling. Nu på onsdag så står jag som andra reserv så om två skulle hoppa av innan 20:15 i kväll så får jag köra, annars får jag titta på. Sänds här onsdag 20:15: https://zwift.com/eu/video/tour-de-zwift-live/tour-de-zwift-live-stage-2

Jag tänkte nog trösta mig med att köra SZR iTT Winter Racing League klockan 19:10 idag, kom med du också. Det blir kul!

"Ett lätt distanspass på Wattbiken". Det gäller ju att komma upp i träningsbelastning nu efter en lugn vecka i Egypten.

_________

Ska cykla till- och från jobbet idag förutom att köra tempo på Zwift. Bra sätt ett få in mil i benen och det är ju faktiskt mycket skönare att pendla med cykel än att åka bil. Ser ut att bli snöblandat regn under dagen men ska vara uppehåll nu och när jag trampar hemåt. Spännande och intensiva dagar på jobbet fortsatt, det är mycket som händer just nu.

Bra pepp i träningen och fortsatt bra drag under galoscherna, vinterträningen går som på räls och det är bara att tuta och köra. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar