Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-01-30

Bra pass igår och prenumerera på min blogg!


Hej och god morgon på er!

Ny dag, nya möjligheter och alldeles strax ska jag rulla mot Le Peloton. Idag med dubbdäckad cross faktiskt. Nytt för i vinter. Slängde på dubbdäcken igår kväll och i morse när jag vaknade så var saltbilen här utanför, så det var nog ett klokt beslut. Igår kom det också en massa snö i norra delarna av kommunen som också är lite högre beläget än vad det är här. Fick se bilder på ett vitt vinterlandskap igår och blev väl lite avundsjuk. Nu vet jag inte om jag behöver någon snö denna vinter dock, känns som om det är lite försent för den att komma nu.

Bilden ovan är från igår då jag tog mig igenom ännu ett pass med YES!-känsla. Ville köra två timmar ganska hårt och det blev två race på Zwift med lite vila mellan. 157 i snittpuls på dom två timmarna och 285 watt. Vilan tog ju ner watten en hel del. Det är det jag alltid sagt, det är farligt att vila. Efter passet så satte jag mig i bastun en stund. Ca: 65 grader varmt och riktigt svettigt. Försöker vänja kroppen lite vid värme inför Dubai nästa vecka, vet inte om det gör någon skillnad men det skadar nog inte heller. Dubai ska enligt långtidsprognosen ha 18-19 grader och sol, så någon värmechock är nog inte att vänta i alla fall.

Noterade vinterträningens lägsta vikt i morse, så kroppen är nog ganska så redo för att tävla nästa fredag. När racet i Dubai är över så är det bara tre månader kvar innan den svenska säsongen drar igång för mig. Tre månader kan ju vara både lång- och kort tid. Vinterträningen hittills har ju pågått i tre månader, så jag är ungefär halvvägs. Men tiden går fort när man har roligt så snart står vi där på startlinjen.


Fick en fråga igår om hur man liksom får koll på att min blogg är uppdaterad, det är ju inte som om bloggen skjuter ur sig en avisering vid varje nytt inlägg. Det bästa är ju om du anger min blogg som startsida givetvis, så öppnas den varje gång du öppnar din webbläsare. Men för er som inte vill göra det så jag la till möjligheten att kunna prenumerera på bloggen via e-post, se rutan uppe i högra hörnet. Om du väljer att göra det så får du ett mail varje gång jag uppdaterat, smidigt va? Ni kan väl prova och berätta hur det går.
Hur gör du/har du gjort för att hålla koll på när jag uppdaterat bloggen?


Du vet väl att du också kan följa mig via följande kanaler:
YouTube
Instagram
Facebook
Twitter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar