Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-01-28

Har du ett bra cykellyse?



I samarbete med Bikester.

Hej och god morgon på dig!

Vintern är ju verkligen här, även om vi inte har fått se mycket av snön som hör vinter till. Desto mörkare blir det då istället med ett tungt mörker på både morgnar och eftermiddagar. Jag försöker ju ändå att hålla igång med cyklingen även utomhus och då gäller det att ha bra cykellampor. Något som kan mota bort mörkret, som gör att du syns och givetvis också något som gör att du ser bra vad du har framför dig. Allra helst om du tar dig bort från vägarna och ut i terrängen.

Som baklampa har jag som ni kanske vet en Garmin Varia Bike Radar, den gör ju både så att jag syns bakifrån, men också så att jag faktiskt ser bilarna som närmar sig bakom mig via min Garmin Edge 530 cykeldator.

Min framlampa är okej, den har 800 lumen och lyser upp bra framför mig om jag cyklar på vägar. Men cyklar man i skogen kan det vara bra att ha belysningen riktad dit man tittar, alltså en hjälmlampa. Där känner jag att det nog är på sin plats med något nytt för min del. Jag har haft en hjälmlampa tidigare, men den fungerar sådär nu för tiden och den har sett sina bästa dagar. Bikester har ett brett utbud med cykellysen, vilken är din favorit och varför? Skriv en kommentar och berätta!

1 kommentar:

  1. Kan bara hålla med om att när man kör i skogen är det guld att ha en lampa både på styret och en på hjälmen. DÅ kan man rikta den på styret lite närmare framför cykeln och så ha den på hjälmen längre fram vilket brukar ge trevlig ljusbild enligt mig.

    SvaraRadera