Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-01-31

Inte riktigt min dag igår

Hej och god morgon på dig!

Igår så bloggade jag ju glatt om att jag skulle iväg och köra Le Peloton med dubbdäckad cross. Det blev aldrig så. När det var dags att åka så gick jag ner, tog crossen och kände att något var fel. Det visade sig att luften som var i slangen igår hade inte stannat kvar till morgonen. Det var inte direkt gott om tid men jag skyndade mig att byta slangen i bakdäcket. Pumpade upp däcket och så.... Pang. Punka igen?!? Ut med den slangen också, tittade på båda och dom hade typ exploderat på samma ställe, så jag kikade i däcket och såg att mitt gamla trotjänare till dubbdäck hade gett upp. Har ju bara haft dom sedan 2007?!?!??

Så då fick jag ge upp tanken på den cykeln. Tog min odubbade MTB istället, var nu sen. Riktigt sen. Började cykla genom Stennäset men insåg att jag inte skulle hinna till Le Peloton, inte fixa att jaga ikapp dom ensam, det var jäkligt blött och kallt, min träning skulle inte bli vad jag hoppats på. Så jag vände hem och torkade av cykeln.

Tänkte köra Zwift-race men det visade sig att det bara gick ett 06:05 som jag inte skulle hinna till och nästa race gick klockan 07:00. Stort glapp där. Så jag tänkte köra intervaller istället. Men, som jag också skrev om igår, så var jag ju lätt. Vilket i princip betyder energilåg. Dels det och så lite sliten från träningen dom senaste dagarna. Så efter en uppvärmning och nästan en intervall så gav jag upp. Siktade på det där Zwift-racet istället. Startade Zwift-racet med rövben men hann inte ens en minut in i Zwift-racet innan WiFi-kopplingen tappades och jag blev ensam i Zwift-världen.

Gav då upp och struntade i allt det där. Åt en andra frukost och begav mig till jobbet. Åt en rejäl lunch. Fikade på stan med Linda efter jobbet. Fyllde på helt enkelt, det behövdes nog. Sömn behövdes väl också, men det har jag i alla fall fått bra av i natt.

Igår kväll så körde vi Zwift. En chans för mig att få till en hyfsad träning efter morgonens misslyckanden. Det gick väl sådär. Tempot var väldigt lågt långa stunder och mina ben var fortfarande klappkassa. Det hela avslutades med en lång backe där jag var med i kampen om 2:a-platsen med 2.5-3 km kvar. 10 sekunder till tätkillen. Men när den jag åkte ihop med hängde av mig så gav jag upp det där och stängde av.

En anledning till att jag hade klappkassa rövben kanske? Tur då att jag har vilodag idag.

Pangpang-slang.

Idag ska det köras Zwift Pro Am Invitational med laget, men jag är inte uttagen så jag passar väl på att vila istället. Ikväll börjar det ramla in cyklister här i huset också så det finns nog annat att göra än att sitta och svettas i källar'n.

Det var glädjande nog några som valde att börja prenumerera på min blogg via e-post igår. Jag gjorde också det för att testa funktionen.

Har köpt nya MTB-skor också, men dom får ni nog läsa mer om imorgon för jag hinner inte riktigt presentera dom ordentligt idag. Men då vet ni att det är värt att besöka bloggen en dag till åtminstone.

Eftersom jag vilar idag så vet jag också träningsmängden för denna månad. Kom upp i 2157 minuter. Så denna vinterträning har bestått av 2193 minuter i november, 2643 minuter i december och så 2157 i januari. Januari är lite lägre på grund av semestern i Egypten. Men jag har hållit mig frisk hela vägen och tränat på bra. Igår var nog en av mina sämre dagar, men det är väl nyttigt med en motgång då och då också.

Du vet väl att du också kan följa mig via följande kanaler:
YouTube
Instagram
Facebook
Twitter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar