Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-01-02

Stigcykling, 368w i 20 min och omnämnd av Sven Nys!

Hej och god morgon!

Uppe före tuppen idag och ska köra Le Peloton, ska bli skoj tror jag. Ett litet blogginlägg ska jag allt hinna klämma in också innan jag sticker.

Igår hade vi ju Cassandra på besök så hon, Linda och jag var ute på en tur. Jag tog mest bara kort men någon ska ju göra det också. Vägarna vi hade valt var isgator men tack och lov var det lite bättre cykling på stigarna faktiskt. Så det blev ju riktigt bra ändå. Vi var ute i ett par timmar och avslutade det hela med lite fika hemma samtidigt som Baal GP Sven Nys kördes på datorn. Väldigt trevligt med lite nytt sällskap, skönt att lufta sig lite och samtidigt få lite balansträning.

Några av bilderna från cyklingen:




Senare under dagen så gick jag ner i källaren och körde ett tempolopp på Zwift, tänkte att det fick bli lite som en "Kompiskampen", FTP-test eller bara en maxtjuga. Loppet var längre än 20 minuter men jag fläskade på i 20 och sedan slog jag av. Ledde dock loppet då så jag höll i hyfsat till jag passerade mållinjen så jag fick kvittera in en seger. Bra start på det nya året! Ja, om det inte var för att jag blev diskad pga för stark då... Man får ju max snitta 5w/kg i 20 min om man inte har verifierats och jag noterade 5.4 w/kg eller 368 watt. Riktigt bra siffror för att vara jag och speciellt i början av januari. Mitt rekord är 386 watt. Så det kändes ju helt sjukt bra.

Ta-da! Att jag körde i C berodde på att det var andra klasser i detta event. A- och B-klass var tex endast kvinnor.


På kvällen sedan satt jag i TV-soffan när min klocka gav mig en kul avisering. Jag hade tidigare under dagen nämnt Sven Nys i min Insta Story och han la upp det i sin händelse. Stort det för en sån som jag!


Nu lär jag sätta fart och bege mig mot samlingen för Le Peloton och sedan så skarvar jag vidare till jobbet, vill du ha lite mer koll så kan du också följa mig via följande kanaler:

YouTube
Instagram
Facebook
Twitter

4 kommentarer:

  1. Härligt att rulla in det nya året med ny bekantskap! Casaandra var ledare i den grupp jag var med i på Nora MTB-weekend förra året. En superhärlig tjej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var skoj och hon hade verkligen positiv energi.

      Radera
  2. Skön start på nya året! Själv skall jag komma igång nu efter att 2019 vart ett riktigt skitår med sämsta träningen på 12 år. Hälsan var inte på topp o är det inte än. men nu så skall det vända! :)
    En härlig fortsättning på nya året för dig o din familj! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lät inget vidare, hoppas att det vänder snart för dig!

      Radera