Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-01-22

Paket och smisk



Hej och god morgon!

Välkomna till en ny, härlig, arbetsdag med nya möjligheter. Hämtade ut 30 kilo Powerbar-produkter igår. Fick hem ungefär lika mycket för en vecka sedan eller så. Vi kan väl säga som såhär att jag behöver inte gå hungrig och om ryssen kommer så kan jag överleva rätt länge i min källare...

________

Imorgon så ska jag vara med på Tour de Zwift // Pro-Am Invitational, det kommer att bli en lektion i storsmisk det. Jag är rankad 61:a, flera av de som är sämre rankade är proffs som bara är nya på Zwift. Det finns en backa på banan som jag har kört på 6:55, vilket är cirka minuten sämre än de som är riktigt snabba. Senast jag körde en stortävling där så krävdes det ca: 6.3-6.4 w/kg för att gå med i backen och mitt personbästa är 6 w/kg i 5 minuter. För lite och för kort tid. Så jag lär ta nytt pers med god marginal imorgon om jag ens ska kunna släpa mig med täten första gången upp. Sedan så ska vi upp för backen en gång till också. Så imorgon kommer inga rapporter om en Zwift-seger. Men jag ska göra mitt bästa och siktar på att persa uppför backen.

Tyvärr så innebär detta att jag missar SWE-Cup. Känns lite surt faktiskt för det hade ju varit riktigt skoj att få vara med och tävla där och mäta krafterna mot alla fantastiskt duktiga svenskar. Hade så gärna kört. Men nu blir det Bologna-race med proffsen istället.

________

Vilodag igår, träning idag. Tänkte köra intervaller och ett tempolopp på morgondagens bana bara för att känna på backen igen. Den banan är lite special på Zwift så jag har nog bara kört den i samband med tävlingen förra gången.

________

Frida har varit uppe i god tid idag och gjort sig i ordning. För idag ska vi cykla till dagis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar