Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-01-08

Lite bättre idag!

Hej och god dag från Hurghada!

Dag fem här nu och ännu en dag med klarblå himmel. Lite fläktande vindar men ändå svensk sommar-varmt. Ser att ni därhemma också har det varmt för säsongen nu, verkar kunna bli stigcykling när vi återvänt hem igen. Det är ju både kul och oroande på samma gång, när hade vi såhär varmt i januari senast?

Igår hade jag riktigt ont i ryggen och benen, tog faktiskt en ipren på kvällen för att kunna sova. Sov sedan som en klubbad fram till tolvslaget. Därefter var jag mest vaken fram till halv fem eller något. Varmt, ont i kroppen och en mygga som förpestade tillvaron. Somnade sedan ett tag men vaknade lagom till solen precis gått upp. Då jag kände att sömnen ändå var förstörd och ryggen faktiskt kändes bättre så bestämde jag mig lite snabbt för att jogga lite för att få igång kroppen och sedan stretcha efter det. Så yrvaken och med grusiga ögon begav jag mig ut i dagsljuset. Sprang som en åttioåring med dålig rygg i början, tänkte ge upp ett par gånger om men tvingade mig vidare. Det kändes lite bättre efter ett tag och jag kom hem trettiosex minuter träning rikare, tog en varm dusch och stretchade så mycket som jag orkade. Ca: fem minuter alltså.

Tro det eller ej, men trots att varje löpsteg var förenat med smärta så känns det ändå mycket bättre nu. Hoppas att det håller i sig och blir bättre, för igår var det inte roligt.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar