Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-01-29

Yes-känsla och nya svenska MTB-team


Hej och god morgon! 

Vi börjar från början igår med att jag gick upp svintidigt. Inte riktigt så svintidigt som jag tänkt mig kanske men 04:40 är ändå inte sent. Startade min Garmin 47 minuter senare och skrapade ihop tre stabila timmar hojning innan jobbet. Jag rekade en runda inför helgen, det tråkiga var väl bara att den kanske inte var fullt så fantastisk som jag hade hoppats då det var en del is på grusvägarna och dom var dessutom ganska sega där det inte var fruset. Kanske får tänka om där. Å andra sidan så körde jag allt i totalmörker också så jag fick väl kanske inte hela bilden klar för mig.

Att jag rekar inför helgen beror på att Lindas nya MTB-lag kommer hit för att hänga i vårt hus, snacka cykel, cykla och ta lite bilder. Det blir alltså en fullspäckad cykelhelg, superskoj! Allt är dock så himla hemligt så jag får väl varken skriva något eller lägga ut bilder. Vi får se. Kul ska det i alla fall bli och när dom är här så vill jag ju visa upp Falun från sin bästa sida. Plan A var skoterspårcykling, men det har vi strukit från programmet...

Så jag körde en runda, blåste förbi utanför huset och fortsatte sedan mot jobbet. Inga pangpang-ben utan mest en seg kropp tyvärr. Kan ju inte vara världsmästare varje dag?!
Jobbpendlargubbe. Ser ni att jag till och med kör med buff? Plus en grad och farbror vill skydda halsen inför nästa veckas Dubai-resa.

Sedan så jobbade jag en massa. Det finns mycket att säga om det, men det lämnar vi utanför detta forum. Men veckor där mina barn bor hos sin mamma så brukar jag istället jobba mer. Denna vecka är en sådan vecka. 


Hemcyklingen blev en succéhistoria i totalmörker och en eller ett par plusgrader. Med regn, snöblandat regn, snö och mer regn. Trötta ben och energilåg kropp. Ibland tar det emot när pedalerna ska runt runt alltså. Men jag tog mig igenom det utan att frysa allt för mycket och hemma på "min" gata så var det segergest-känsla. Alltid så skönt att kunna ta sig igenom en träningsdag som planerat, allra helst om det känts lite grisigt.

Så cirka fyra timmar och 10 minuter in på träningskontot igår. Det är jag helt klart nöjd med.

På slutet av hemcyklingen så planerade jag för hemkomsten:
1. In och sätta på bastun
2. Tvätta cykeln
3. Värma mat
4. In med alla cykelkläder i tvättmaskinen
5. Äta i bastun och bli riktigt varm

En riktigt bra plan om ni frågar mig och jag fullföljde den till fullo!

_________

Under dom senaste dagarna har vi på internet kunnat se åtminstone två nya team presentera sig. Tipsa mig gärna om det är fler. Jessica Clarén presenterade igår sitt elitlag för She Rides på Instagram. Förutom Jessica så består laget av Sandra Backman (dags för blogg-comeback?), Fanny Kjellqvist och Johanna Wallin.

Här om dagen så presenterades också Team Skövde CK - 30K. Laget består av Viktor Ludvigsson, Johan Norén och Jesper Svensson. Tre killar som verkligen kommer kunna hålla låda och utmana på MTB-tävlingarna. Johan var tex 3:a i Långtloppscupen 2019. För att följa denna trio så är det https://www.facebook.com/skovdeckelit/ som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar