Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-01-19

En idiot på cykeltur


Hej och god morgon!

Vet ni vad det är ni ser på bilden ovan? Det är en elektronisk bakväxel. Vet ni var elen kommer från? Ett uppladdningsbart batteri. Vet ni vad man då och då måste göra med ett sådant? Ladda det...

Senast vi var och cyklade i Skåne så tog batteriet slut så växlarna slutade att fungera. Sedan åkte jag hem, ställde in alla saker i huset och tänkte väl inte mer på det. I förrgår så packade jag in cykeln och körde till Oskarshamn.
Igår morse när jag tog på mig cykelkläderna så slog det mig plötsligt att den där crossen i bilen kanske hade ett urladdat batteri. Mycket riktigt.

Så igår körde jag nästan två och en halv timme singlespeed på mestadels grusvägar här i trakten. Varför vill vissa köra singlespeed??? Efter cyklingen och lite mat så körde jag 25 min enkel väg för att låna en laddare så nu har jag växlar som fungerar imorgon och ett tag framöver.
Tack David! Samt givetvis Oscar också som förmedlade mitt rop på hjälp. Idag så ska Oscar guida oss, det blir skoj. Sol ska det bli också vilket lovar gott.

Igår guidade Linda och Garmin oss på några mil med mestadels grusväg. Det finns många och fina grusvägar här. Det borde arrangeras fler cykellopp på grusvägar kan jag tycka, det är ju så fint. Ute i skogen, snabbt och inga eller få bilar. Jag ska ta tag i det där sen, blir allt mer och mer taggad.




En cykel som fått sladd och nu är vi laddade för en ny cykelrunda.

Linda tog ett par bilder på mig igår också:


På kvällen så var vi till Arena Oskarshamn för att se Oskarshamn - Leksand, det blev ju en riktigt spännande match med ett bra avslut också i och med att Leksand lyckades vända 0-2 till seger med 3-2.

Tack och hej, nu ska vi dra iväg på cykeltur!

Hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar