Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-01-09

Vi fick en PT igår och idag ska vi hyra cykel!

Hej och god morgon!

Ny dag, nya möjligheter och andra halvan av vår semester här i Egypten. Igår sprang jag ju, som ni kanske vet, och efter det så levde vi life. Det var lite kallare och blåsigare än dom andra dagarna och jag fick se moln på himlen också. Men, vi hade det ändå riktigt gött här. Upptäckte bland annat att snacks-baren nere vid havet gjorde pizza på beställning åt en. Dumt att klaga då!
Här kan man va'.


På kvällen så ville barnen gå på gym och jag tänkte att den där spinningcykeln nog skulle vara bra för mig. Så jag körde 20 minuter med några fartökningar/spurter, gött att få höja pulsen lite och svettas men svårt att spurta med sådana där korgar/remmar på pedalerna som inte satt riktigt hårt. Barnen värmde upp på löpband/cyklar +ANNAT. När jag sedan lät barnen testa några av maskinerna där så kom en kille fram som hette Ali, han ville visa barnen några övningar och plötsligt hade vi en PT. Han hade jobbat på Playitas förut och kunde några få ord svenska. Han frågade om jag kände till Playitas och med mina sociala medie-flöden så är det ju svårt att missa. Jag berättade att jag idag skulle till Playitas och hade mailat med en Alex om cykelhyran. De kände givetvis varandra. Barnen tyckte det var väldigt kul att gymma och Filip ville dit igen direkt efter middagen...


Det var gårdagen det. Idag ska jag som sagt försöka ta mig till Playitas för att hyra en hoj. Får se hur det går. Det ska helst vara en som både Linda och jag kan cykla på... Ska bli spännande att försöka cykla här. Trafiken och vägarna är rätt vilda häromkring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar